První české bistro spustilo chatbota. Pro objednávku stačí jedno emoji
„Objednáme si pizzu, ne?“ Po této otázce dnes skutečně nemusí následovat hledání telefonního čísla ve Zlatých stránkách nebo na internetu. Amici Bistro z Brna dělá navíc vše ještě jednodušší. Pro objednání vám stačí emoji zaslané chatbotovi v Messengeru.
Není to nijak složité. Chcete pizzu, pošlete emoji pizzy. Chcete burger, pošlete emoji burgeru. Pak se jen stačí domluvit na tom, kam a kdy jídlo doručit.
Průběh komunikace s chatbotem zachycuje následující video.
R2D2 je mrtev! Ať žije AmiciBot! Objednej si burger nebo pizzu na jeden smajl! Již brzy najdeš ve svém Messengeru #AmiciBotAmiciBot teaser
Virtuální pomocník se jmenuje AmiciBot a jeho vývoj do současné fáze trval 2 měsíce. Proč se k něčemu takovému odhodlala malá firma? „Dlouhodobě vidíme trend, kdy objednávky přes web posilují na úkor telefonátů. Nyní je to 75 % versus 25 % ve prospěch webu. Zde je potřeba web chápat jako přístupy z desktopu i z mobilů. Proto je o to zajímavější využít mobilní zařízení ke snadnějšímu objednávání pomocí chatbota a ne pomocí klasického telefonování,“ vysvětluje spolumajitel a CIO Amici, Ondřej Sobotka s tím, že už nyní je nadpoloviční polovina přístupů na web z mobilních zařízení.
Interiér jedné z poboček Amici. Zákazníci ho i díky chatbotovi nutně spatřit nemusí. Zdroj: Amici
Budovat nativní aplikaci nechtěli, a tak byl chatbot zajímavou volbou. Zatím funguje v rámci týdnů a zákazníci si teprve zvykají. Plány jsou ovšem smělé. „Předpokládáme, že by se využívanost mohla vyšplhat i na 15 % ze všech webových objednávek. Vycházíme z vlastních čísel, kdy si cca 30 % zákazníků objednává pravidelně svoji oblíbenou pizzu či burger,“ dodává Sobotka detaily objednávek podniku, pro jehož byznys je rozvoz jídla stěžejní.
V brzké době se komunikace s AmiciBotem má vylepšit v těchto aspektech:
- možnost přidání příloh k burgerům (hranolky, coleslaw), potírání okrajů u pizz
- obsloužení nových zákazníků (registrace, určení adresy, telefonu atd.)
- neustálé vylepšování samotné umělé inteligence
- obsluha hlasem
Chatbot by měl v brzké době usnadnit objednávky nejen z Amici v Brně, kde jsou 3 pobočky, ale také v dalších 4 franšízách, které se budují na Moravě a Vysočině.
Kam dál?
Chatbot může pomoci všude tam, kde je objednávka jednoduchá a dá se vyřešit v několika krocích. To se týká i cestovního pojištění, které si můžete pořídit přes Messenger u AXA Assistance. Přečtěte si o tom v článku První česká pojišťovna používá ke sjednání pojištění chatbota