Kofola se v nové kampani loučí s Fofolou. Zkracuje na KFL
Dost bylo šišlavého psa. Kofola mění koncept a při své nové kampani ho nahradí animované postavy Leoprd a VVrk. Ti se obejdou téměř bez samohlásek, ostatně samotná značka se zkracuje na KFL.
Kampaň odstartovala 1. května a jejím primárním cílem je zpropagovat malinovou Kofolu v 0,5l PET lahvi (láhev = FLŠK, pozn. red.) a Kofolu s příchutí černého rybízu v 0,25l plechovce (plechovka = PLCH, pozn. red.). Existuje i charitativní rozměr kampaně. Leoprd a VVrk vyzývají k tomu, abyste jim poslali odložené plyšáky na „replyšování“. Po tomto vyspravení poputují ve spolupráci se spolkem LOUTKY V NEMOCNICI do rukou hospitalizovaných dětí.
Za tímto konceptem nestojí Zaraguza, jejímž dílem byl šišlavý pes a přejmenování Kofoly na Fofolu. S novou ideou přišla agentura WMC/Grey. I tentokrát ovšem hraje prim bláznivost, která se stává po opakovaném zhlédnutí návykovou. Nám se nejvíce zamlouvá spot z tetovacího salónu.
Ale své příznivce si najde jistě i ten z kadeřnictví. TVL, HPSTR!
A meta zábavou reagující na beauty youtuberky je pak spot Make-Up. OMG RŠŤNK!
Pětici reklam pak uzavírá návštěva butyku.
Kampaň bude k vidění v televizi, outdooru a na internetu. Leoprd a VVrk se pochopitelně objeví i na etiketách a dá se očekávat, že je budeme vídat i na selfíčkách sdílených mladými na svých sociálních kanálech, za tímto účelem byla vytvořena aplikace KFLgram (Android, iOS).
Dle nás jde o skvělou práci umožňující produkci mnoha dalších variant těžících z principu vynechávání samohlásek. TVL, ODBR KFL!
Kam dál?
V reklamních agenturách obvykle nesedí 12leté děti, a tak je přes všechny focus groups světa vždy poněkud riskantní používat v kampaních jazyk teenagerů a nepůsobit trapně. Zde se to podařilo a máme tušení, že rodiče začnou brzy mluvu svých potomků vynechávající samohlásky s ještě větší urputností poněkud nenávidět. Vytrvalým opakováním se ale vryje pod kůží i lecjaké otravné marketingové poselství. Platilo to i pro šišlavého psa propagujícího Fofolu.
Přečtěte si pozadí vzniku předchozí kampaně v článku Reklamy na Fofolu vás naučí zásady kvalitních postav a příběhů.