PR jako dobro: Značka opalovacích krémů naučila rozpoznávat tatéry nebezpečné pihy
Celá řada léků a přípravků vám slibuje, že s nimi budete zdravější. U opalovacích krémů o tom není pochyb, značky mají ale problémy se vzájemně odlišit - přeci jenom ty fotografie s usměvavými tvářemi na plážích má každý a ještě se pletou s reklamami cestovních kanceláří. Brazilská značka Sol de Janeiro se rozhodla vyčlenit s pomocí PR. Její boj proti rakovině kůže byl natolik inovativní, že si ho zkrátka zapamatujete.
Mnoho mladých si myslí, že rakovina je něco pro staré. Právě rakovina kůže se nicméně týká i mnoha „plážových smaženek" nehledě na jejich věk. Osvětová roadshow by asi něco změnila, ale stejně se najde spousta mladých, kteří do ordinace doktora přijdou, až když bude pozdě. Právě na ně se kampaň vytvořená ve spolupráci s Ogilvy Brasil zaměřila. Kdo jim jen může prohlížet kůži skutečně do detailu? Často to jsou tatéři - ti, co jim kreslí na kůži dlouhé hodiny tetování.
Právě jim Sol de Janeiro poskytla školení pro rozpoznání nebezpečných znamínek. Přes 450 tatérů navštívilo přednášky, které vedl přední onkolog, João Duprat Neto. Ten v tiskové zprávě uvedl: „Načím cílem bylo předat profesionálním tatérům základní znalosti, keré by jim napomohly interpretovat povahu znamínek jejich klientů. Měli by se především držet diagnostického postupu, který jsme nazvali pravidlem ABCD - asymetrie; nepravidelnost okrajů (Border Irregularity ); barva (Colour) a průměr ((Diamater) varovné je, pokud je širší než 5 milimetrů a roste nebo se smršťuje)."
PR iniciativa značky Sol de Janeiro přinesla poměrně rychle výsledky. Ostatně při 450 tatérech a 6 klientech denně mluvíme o 18 900 předběžně vyšetřených týdně - a to není malé číslo! Tatéři přiměli řadu lidí s problematickými znaménky, aby navštívili dermatologa. Některým z nich tak mohli zachránit i život. Klasické rčení říká: „Kam nemůže slunce, musí lékař." Pro tuto kampaň spíše platí: „Kam nemůže lékař, musí tatér."
Zdroj: The Drum