CZC.cz letos ‚nemá' vánoční kampaň. Místo ní vyhlašuje Alze příměří
Vánoční kampaně jsou tradičně postavené na protežování témat dárků, radosti sdílené s bližními, rodinných chvílích a v e-commerce rozhodně také na poměrně tuhé cenové konkurenci a draze zaplacených konverzích. V CZC.cz se letos alespoň některým aspektům snaží vyhnout a deklarují příměří jedničce na online trhu s elektronikou. Tentokrát si ji dovolili i pojmenovat, pochopitelně jde o Alza.cz.
Upřímně je těžké brát následující slova z CZC.cz doslovně, ale stojí za to si je přečíst:
„Letošní Vánoce jsou výjimečné tím, že jsme si v CZC.cz řekli, že tento rok vánoční kampaň dělat nebudeme. Místo toho jsme se rozhodli přihlásit ke světovému mírovému hnutí a zasadit se o pohodové svátky i tady v českém e-commerce rybníčku. Proto letos hezké Vánoce popřejeme nejen našim zákazníkům, ale i našemu mimozemskému konkurentovi."
Vizí CZC.cz má být lavor bramborového salátu všem lidem i mimozemšťanům dobré vůle a dokazuje to i ve svém spotu, v kterém klid a mír vyhlašuje.
Dle CZC.cz je naprosto v pořádku, jestli si zákazníci pořídí dárky na CZC.cz, nebo u konkurence. „Ať si sami vyberou, zda raději zaplatí u mimozemšťana bitcoinem, nebo si svou objednávku vyzvednou na některé ze 72 poboček zdarma. Každý máme zkrátka něco," uvádí. Slova jsou potvrzeny i činem, konkrétně variantou adventního kalendáře nazvaného Odměňovač. V něm mohou o odměnu usilovat nejen zákazníci CZC.cz, ale i ti, co někdy v minulosti nakoupili na Alze.
„Nosným pilířem kampaně je video, které bude umístěné na YouTube a sociálních sítí," uvedl pro Marketing Journal marketingový ředitel CZC.cz, Milan Duda, a zároveň dodává: „Pro šíření mírového poselství využijeme outdoorové plochy v Praze, Evropu 2, internet včetně sociálních sítí a také časopisy." Kampaň, za kterou stojí již tradičně agentury Brain One a produkce Bumerang, také startuje oficiálně dnes, 1. listopadu. Billboardy se nicméně začaly objevovat v Praze, včetně stanic metra už na začátku tohoto týdne.
Pod tímto FB příspěvkem zazněl v komentářích od jednoho z našich fanoušků tento vtip:
„Víte co se říká o CZC v Alze?
Vůbec nic."
Něco nám ale říká, že to nebude tak úplně pravda. Mimo jiné, protože je nyní cena nejvyššího modelu na billboardu zmíněné televize Samsung na Alze srovnaná s akční cenou na CZC.cz.
V nadpisu tohoto článku píšeme o tom, že CZC.cz příměří Alze vyhlásilo. Obvykle se přitom vyhlašuje válka a příměří se uzavírají. Tato formulace je ovšem oprávněná. „Tato akce probíhá bez koordinace s naší konkurencí, mírové poselství je míněno zkrátka jako milé vánoční překvapení pro naše zákazníky i pro Alzu." uvádí Milan Duda.
Za nás to proto není tak úplně příměří, ale velmi povedená velká vánoční loupež. Třeba nás letos čeká konkurenční boj plný předstírané lásky a porozumění.
Kam dál?
Pusťte si spot, který etapu oslavování druhého místa u CZC.cz začal: Jsme sice dvojky, ale...