Díky interaktivnímu filmu The Epidemic zažijete kyberšikanu na vlastní kůži
V rámci letošních cen The One Show, řadících se mezi nejprestižnější ocenění udělovaná v oblasti reklamy, designu a digitálního marketingu, získala třetí místo v kategorii Branded Content / Entertainment - Online Video / Short Form kampaň Monicy Lewinsky s názvem The Epidemic. Ta se zaměřuje na problematiku kyberšikany a nechává diváka pocítit, jaké je zažít šikanu na vlastní kůži.
Problematika kyberšikany není v posledních letech žádným tabu. Její devastující dopady na psychiku teenagerů jsou už dobře známé a celá řada organizací i známých osobností se aktivně zapojuje do boje s negativním fenoménem dnešní doby, který má na svědomí zhruba 20 % sebevražd v této věkové kategorii. Přesto se však nikdo z nás, kdo si touto zkušeností osobně neprošel, nedokáže skutečně vcítit do toho, čím si oběť kyberšikany prochází.
Dvouminutový interaktivní film The Epidemic, vytvořený agenturou BBDO New York speciálně ke sledování na mobilních zařízeních, vznikl k příležitosti oslav Mezinárodního dne prevence proti kyberšikaně a prezentuje divákovi příběh dvojím způsobem. Nejdříve vypráví o mladé Hailey, jejíž zdravotní stav se vlivem neznámé celosvětové epidemie dramaticky zhoršuje a dívka je nakonec se srdečním selháním převezena do nemocnice. Po skončení filmu divákovi přijde SMS se žádostí o zadání telefonního čísla a následně je mu přehrán znovu. Tentokrát však odhaluje, že tu skutečnou epidemii zde představuje právě kyberšikana. Během sledování videa přichází divákovi na jeho telefon desítky urážlivých SMS typu „Jake mi ukázal to video, jsi pěkná děvka”, „Všichni tě nesnáší!”, „Proč jsi ještě naživu?” nebo „Narodila ses omylem, naprav to!” Na vlastní kůži tak zažívá (a vážně to není nic příjemného), jak se šikanovaný cítí. Ale narozdíl od Hailey má možnost poslat provozovateli SMS s kódem „STOP” a nepříjemné zprávy tak ukončit.
Interaktivní video dovede diváka na stránku, ze které má možnost odeslat oběti šikany hezkou zprávu s nabídkou pomoci.