Dove vytvořil billboard z injekčních stříkaček. Upozorňuje tím na toxické pojetí standardů krásy
Vpravit si do obličeje ten nejúčinnější z přírodních jedů nezní jako něco, co byste chtěli podstupovat dobrovolně. Přesto si do něj nechá injekčně vpravit botulotoxin obrovské množství lidí, kteří s tím cílí na vyhlazení svých mimických vrásek. Berou to jako standard, proceduru, kterou je několikrát do roka potřeba od určitého věku podstupovat. Značka Dove pokračuje ve svém boji za opravdovou krásu kampaní, která takové chování zpochybňuje a pojmenovává ho jako toxické.
O to víc, když se injekčně vylepšují teenageři, zejména pak mladé dívky. Dne 5. dubna značka postavila na náměstí One Square v Torontu billboard vytvořený výhradně z injekčních stříkaček, které představují počet kanadských teenagerů ve věku 14 až 17 let, kteří v posledním roce podstoupili injekční kosmetické zákroky. Dle průzkumu společnosti Vividata jich bylo více než 50 tisíc!
Jde tak o pichlavou manifestaci toho, kam až jsou mladé dívky ochotné zajít, aby změnily svůj vzhled a vypadaly jako filtry na sociálních sítích.
74 % kanadských dívek ve zmíněné věkové kategorii uvádí, že by chtěly změnit alespoň jednu věc na svém vzhledu. Více než třetina z nich přímo tvrdí, že jsou se svým vzhledem nespokojené.
Za myšlenkou kampaně stojí agentury Ogilvy Toronto a David Miami. Samotná tvorba billboardu je ale prací produkční společností Parade, která musela systémem pokus/omyl dospět k uspořádání, kdy stříkačky působí jako pixely na fotografii a celkové dílo je viditelné zblízka i z dálky.
Kampaň je součástí tzv. Dove Self-Esteem Project (DSEP) — projektu, jehož cílem je zlepšit sebevědomí a vnímání vlastního těla u mládeže a do roku 2030 oslovit 250 milionů dětí s výchovou k sebevědomí. Dle Dove DSEP dosud zasáhl do života 94,5 milionu mladých lidí ve 150 zemích.
Tip redakce
Beauty influencerky jsou zdánlivě neškodné. Jde o ženy, které nás povzbuzují k péči o sebe. Když ale slova některých z nich zopakují naše maminky, uvědomíme si, jak mohou ublížit. Před vlivem nezdravého ideálu „krásy, za kterou se musí trpět“ – a to psychicky i fyzicky, varuje Dove ve své kampani, v níž vkládá matkám do úst slova, která jejich dcery poslouchají na sociálních sítích každý den