Drony, štěstí a Coca-Cola
Coca-Cola nadále pokračuje v kampaních, jejichž hlavním poselstvím má být šíření štěstí a radosti. Tentokrát chtěla na asijském trhu využít technologickou vymoženost, která v médiích dostává velký prostor, bohužel však často v negativním spojení s válečnými operacemi. Cílem bylo uchopit technologii dronů, která je mnohdy vnímaná ve spojení se zlem, a přeměnit ji v dobro.
Vyhrála myšlenka využít drony k přinesení osvěžení dělníkům pracujícím na stavbách výškových staveb v Singapuru. Na nich se podílí především lidé z Indie, Číny či Barmy - lidé daleko od svých rodin, s nízkými platy, převážně bez zdravotního a sociálního pojištění pracující často v ne zrovna bezpečných podmínkách na stavbách pro ty nejbohatší. Dřou celý den, aby zalezli večer na nuzné ubytovny - těžko se mohou cítit oceňováni společností, nemluvě o tom, že se nevnímají jako její součást. Hlavní kreativec Ogilvy & Mather Asia Pacific, Eugene Cheong, řekl AdAge: „Tihle chlapi jsou komunita v komunitě, jsou za zdí. Když pracují, jsou obvykle vysoko nahoře v místech, která jsou těžko dosažitelná. Drony nám přišli jako ideální technologie pro to, abychom jim doručili zprávu. Použít drony, aby doručili něco někomu na ulici, by bylo špatným využitím technologie."
Dobrovolníci z jedné lokální neziskové organizace poprosili obyvatele Singapuru, aby podpořili imigranty povzbudivými vzkazy. Poté je s nimi vyfotili a tyto snímky byly přivázány k plechovkám Coca-Coly. S využitím řady dronů pak byly tyto zásilky doručeny k více než dvou a půl tisícům dělníkům na výškových stavbách. „Je tam okamžik váhání, stejně jako u všeho, co naruší vaší každodenní rutinu - uvidíte skepsi, opatrnost i vyhýbání se. Vždy je potřeba, aby ostych překonalo pár zvědavých a odvážných jedinců. Pak je to, jak když povolíte stavidla." popsal reakce dělníků Leonardo O'Grady, ředitel integrované marketingové komunikace pro Coca-Cola Singapore.
Plechovka Coca-Coly jistě přišla vhod, ale největším dárkem byl pro většinu z nich pocit uznání - něco, co se jim dostává velmi zřídka.
Tip redakce: Je zajímavé, že možná ty nejemotivnější marketingové kousky se daří Coca-Cole v Asii. V rámci kampaně „Small World Machines" instalovala v nákupních centrech v Lahore v Pakistánu a Novém Dillí v Indii své automaty.
Ty byly vybavené velkým displejem, který ukazoval dění „očima" stroje v druhém státě. Pro obyvatele zemí s nedávnou historií ozbrojených konfliktů a vzájemnou nevraživostí to byla skvělá ukázka toho, že i ti „na druhé straně" jsou také obyčejní lidé.
Více podobných kampaní šířících štěstí najdete v článku Coca-Cola inovuje prodejní automaty s pomocí moderních technologií.
Zdroj: AdAge