Emailing a sociální sítě
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Emailing je jedním z nejstarších nástrojů elektronické marketingové komunikace. Sociální sítě zase jedním z nejnovějším. Jakým způsobem se marketérům podařilo skloubit tyto dva nástroje? A mohou sociální sítě posílit zájem uživatelů o emailing?
Tyto otázky řešil americký průzkum společnosti AWeber, uveřejněný na serveru eMarketer. Zabýval se především způsoby, jakými se na sociálních sítích snaží marketéři jednotlivých firem povzbudit zájem o emailovou formu komunikace.
Mezi nejčastější způsoby bylo tweetování emailových newsletterů, které mělo povzbudit uživatelský zájem (36 %) a zasílání novinek z firemního blogu osobám v mailing listu (35 %). Čtvrtina marketérů zveřejnila skrze Facebook formulář k přihlášení odběru mailingu, jen o dvě procenta nižší podíl mají odkazy ke sledování na sociálních sítích vkládané do mailingů.
Překvapivé však je, že sociální sítě a emailing v žádném směru nepropojuje téměř 32 % marketérů. Podle studie totiž považují emailing a sociální sítě za dvě neslučitelná prostředí anebo prostředí, která by se prolínat neměla.
A jaké jsou trendy do budoucna? Podle odborníků výrazně stoupně počet náborových akcích v obou směrech (tzn. odkazy na sociální sítě v mailingu a přihlašování k odběru na sociálních sítích), v budoucnu se pak dá očekávat přesunutí hlavního důrazu z emailu na Facebook s tím, že emailem bude zasláno pouze avízo.