Facebook je již druhou nejpopulárnější stránkou pro sledování videa v USA
Celosvětový král videa v podobě YouTube je jasný. Jaké jsou další pozice na stupních vítězů v USA? Zapomeňte na Vimeo nebo Hulu. Na druhé místo se podle zprávy ComScore monitorující americký trh dostal Facebook a odsunul tak na „bronzovou příčku“ Yahoo a jeho portály. V červenci zhlédlo video na nejpopulárnější sociální síti 53 milionů unikátních návštěvníků, u Yahoo to bylo 49 milionů. Google se díky vlastnictví Youtube může za to samé období chlubit zhlednutím video obsahu od 157 milionů unikátních návštěvníků.
Nahlédnutí do výše uvedené tabulky nám odhalí další podrobnosti. Video na Facebooku možná vidělo více lidí, ale počet zhlédnutých videí byl u Yahoo téměř dvojnásobný (625 milionů ve srovnání s 327 miliony videi na Facebooku), se 70,4 minutami sledovaného času na uživatele pak také hravě překonává největší sociální síť, která se může pochlubit hodnotou 21,7 minuty.
FB stránky, které nahrají video přímo na Facebook, mají jistotu, že bude spojeno přímo s nimi - s velkým virálním efektem se pak zvedá i počet fanoušků stránky.
Úspěch Facebooku samozřejmě také poněkud degraduje to, že jde povětšinou o linkovaná videa k jiným zdrojům (nejčastěji právě k YouTube). Nahrávání videí přímo na Facebook není tak obvyklé. Některé FB Pages ho nicméně využívají. Například iniciativa Vladimír Franz Prezidentem publikovala 30. července na své facebookové stránce své první video s vyjádřením pana Franze ke kandidatuře (De facto šlo o potvrzení: „Ano, myslím to vážně.“). To bylo nahrané přímo na Facebook. K dnešku má téměř 905 „lajků“ a 909 sdílení, která byla neodmyslitelně svázaná s FB stránkou Vladimír Franz Prezidentem a nepochybně výrazně napomohla při navyšování počtu fanoušků. Dnes už má však Vladimír Franz i svůj Youtube kanál a jeho poslední YT video je i na FB stránce pouze linkováno.
Statistiky ComScore nezahrnují reklamní videa, která často předcházejí těm původně spouštěným. Počítají právě jen s těmito "obsahovými". Přesto o reklamních videích přinášejí zajímavý údaj. 20,7 procent videí zhlédnutých online tvoří právě reklamy, ale tato zhlédnutí tvoří jen 1,6 procenta času stráveného sledováním všech online videí.
Zdroje: www.comscore.com, www.facebook.com/VladimirFranzPrezidentem