Facebook oficiálně ruší „Otázky“ pro uživatelské účty
„Otázky“ se poprvé objevily před dvěma lety a s plnou parádou pak v březnu 2011. Těžko proti nim mohl někdo něco namítat. Jednoduchá otázka a nabídnuté odpovědi k zaškrtnutí jedním klikem. Automatické sdílení toho, že někdo odpověděl určitým způsobem, a také malé thumbnaily fotek vašich přátel u jimi zvolených odpovědí. To vše vypadalo jako smysluplný koncept. Používání samotnými uživateli se nicméně neuchytilo.
A to i přesto, že do tohoto nástroje byly vkládány relativně velké naděje. Počet uživatelů Facebooku a jejich tendence ke klikání měla značně ohrozit pozici Yahoo Answers nebo Quora a jiných portálů specializovaných na otázky a odpovědi. Otázkám byl také věnován značný prostor. Možnost položit otázku hned nad boxem pro status má ale u uživatelských účtů zmizet. Zachována by nicméně měly být u skupin a stránek.
Největší smysl dává u skupin, kde se s pomocí tohoto nástroje mohou domluvit užší skupiny lidí třeba na hodině začátku plánované společné akce nebo její lokaci. Pro uživatele dle Facebooku ale nemá tak velký význam, aby ho nadále podporoval. Kam místo toho namíří svoje úsilí? Josh Constine říká pro portál Techcrunch, že by to mohlo být na vyhledávání. Všichni víme, že schopnosti největší sociální sítě jsou v této oblasti značně omezené. Constine přesto vidí dostatek dat pro vylepšené vyhledávání. Při něm bychom se nemuseli dotazovat přátel na „nejlepší italskou restauraci“ v okolí. Facebook by spočítal lajky a check-iny vašich přátel i všech uživatelů obecně a na základě toho by vám výsledek nabídl sám. Můžete se vsadit, že by daleko nebyl ani „Sponsored Result“ a další reklamní formáty.
Zdroje: blog.facebook.com, www.techcrunch.com, www.marketingland.com