Facebook pracuje na vyhledávání - testuje změnu umístění search boxu

15. 10. 2012 | Bednářová Daniela
Vyhledávání je poslední dobou pro Facebook v centru zájmu.

Vyhledávání na Facebooku není zrovna jednoduchá věc. Ne vždy totiž skutečně najdete to, co hledáte, i když znáte přesný název. Vyhledávání je ale v poslední době pro Facebook aktivitou v centru zájmu.

 

Nyní například testuje jiné umístění search boxu. Díky posunu vyhledávacího okna se ale posunou i ostatní ikony (žádosti přátel, zprávy a upozornění) na pravou stranu navigační lišty. A pravděpodobně to není jen náhodný přesun. Těmto ikonám věnují uživatelé Facebooku velkou pozornost a díky jejich umístění snáze sklouznou i na reklamy hned pod lištou.

Ale zpět k vyhledávání. Výsledky vyhledávání přes Facebook jsou nejen z největší sociální sítě, ale díky spojení s internetovým vyhledavačem Bing, jsou v nabídce i výsledky z webu. Před časem se dokonce Facebook rozhodl umístit sem i reklamy. Nový reklamní formát nese název „sponsored result“.

Dokonce se spekuluje o tom, že by Facebook mohl přijít s ryze vlastním internetovým vyhledavačem. Jedna ze studií zkoumající tuto možnost dokonce uvádí, že by se z něj poměrně rychle mohl stát 4. nejpoužívanější vyhledavač. Ale zkušenosti s vyhledáváním jen v rámci Facebooku naznačují, že by to dalo opravdu hodně práce.

 

 

Facebook si veškeré vyhledávání svých uživatelů také ukládá. Zaznamenává, co jste hledali, jaké profily jste navštívili a dokonce i jak často. Ty nejnavštěvovanější a nejhledanější pak nabízí přednostně. Dobrou zprávou je, že už Facebook nabízí i možnost správy historie hledání. Stačí se na svém profilu prokliknout přes Záznamy o aktivitách do kategorie Hledat a následně vymazat hledání.

Zdroje: www.techcrunch.com, www.allfacebook.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: