Facebook testuje možnost přehrání videa později
Facebook testuje prvek, který by mu měl pomoci v dalším pokračování již tak velmi strmého nástupu videa na největším sociálním médiu světa. Je jím odložení přehrávání videa.
Pokud chcete věnovat článku linkovanému v news feedu pozornost, ale momentálně na to nemáte čas, je tu funkce „Uložit příspěvek". Předmětem aktuálního testu je něco podobného pro video. U pravého horního rohu se objeví call to action tlačítko Watch Later.
Znakem automatického přehrávání v news feedu je, že díky němu se oficiálně uživatelé podívají na mnoho videí. Ve skutečnosti ovšem ale mnohdy díky ztlumenému zvuku ani jeho obsah či poslání nezachytí, nebo je to přímo otravuje. Nedávno jsme informovali o jiném testu umožňujícím náhled videa uchopit a přemístit ho kdekoliv pro obrazovce - tedy o alternativě při níž jde periferně pozorovat obsah videa a zároveň pokračovat ve scrollování news feedem. Aktuální test má ve výsledku podobný cíl - upozadit negativní znaky automatického přehrávání videa a nabídnout další varianty jeho sledování.
To má pochopitelně vést k delšímu času strávenému uživateli na Facebooku a k větší důvěře inzerentů ve formát video reklamy.
YouTube už touto funkcí disponuje, spouští se kliknutím na tlačítko se symbolem budíku v pravém rohu videa. Není to ostatně první věc, kterou by Facebook v této oblasti od v tuto chvíli stále nejpopulárnějšího video portálu okopíroval. Mnohem významnější je jeho nedávné převzetí způsobu odměňování tvůrců videa. Přečtěte si o tom v článku Facebook útočí na základy YouTube. Nabídne tvůrcům videí podíl na příjmech z reklamy.
Zdroje: Techrunch, Marketing Land