Fiktivní kampaň IKEA varuje před znečištěním oceánů plasty s pomocí plyšáků

12. 7. 2020 | Petr Michl
Každý rok kvůli plastovému odpadu umírá až 100 milionů mořských živočichů. Připomínají to plyšáci z IKEA škrcení plastem.

 

Plyšovou sekci v IKEA milují téměř všechny děti a tím pádem ji velmi dobře znají i jejich rodiče. I to byl důvod, proč si 5 kreativců z marketingové školy MADS v Moskvě vybralo pro svůj projekt právě plyšáky ze švédského nábytkářského řetězce. Kampaní pojmenovanou „Plastic Surgery“ upozorňují na hrozivé údaje o plastovém znečištění.

Každý den se dostane do oceánů na 8 milionů kusů plastů. Každý rok právě kvůli plastovému odpadu umírá až 100 milionů mořských živočichů.

Kontrast mezi roztomilým zvířátkem, které si chcete vzít domů, a jeho uvězněním v plastu dává silný signál o ohrožení mořské fauny.

Pro kampaň byli vybráni plyšáci tuleně, delfína a želvy.



Zdroj: AOTW


Tip redakce:

IKEA je použitá ve fiktivní studentské kampani spíše jako známý brand schopný upoutat pozornost než jako apel přímo na ní. Málokterá velká značka totiž klade takový důraz na udržitelnost svého podnikání. IKEA přišla už v roce 2012 se strategii People & Planet Positive a do roku 2030 plánuje své podnikání řídit zcela dle principů cirkulární ekonomiky. Na propagaci principů udržitelnosti a cirkulární ekonomiky byla ostatně postavena loňská kampaň Lepší svět začíná doma. Ta měla inspirovat zákazníky k udržitelnému životu.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: