Na YouTube bude více inzertního prostoru. Mid-roll reklamy budou dostupné už u videí delších než 8 minut
- Jak nejlépe prezentovat vaší značku?
- Jaký typ videa vytvořit?
- Jak získat konverzi z videoobsahu?
- Jaké platformy využít k prezentaci?
Zdroj: YouTube Creators
Mid-roll reklamy na YouTube nejsou divácky oblíbeným formátem, nápodoba klasické reklamní přestávky uprostřed pořadu z televizního vysílání vás jednoduše vyruší. Mimo jiné, protože ji na rozdíl od pre-rollu na začátku videa nemusíte nutně čekat. Dosud dokonce platilo, že u videí se stopáží do 10 minut jste pro to ani neměli důvod. Kratší videa prostě reklamu uprostřed videa neumožňovala. To se nyní mění a spodním limitem pro umístění mid-rollu je 8 minut.
YouTube tvůrcům videoobsahu vzkazuje:
„Od konce července bude možná přidávat mid-roll reklamy do videí delších než 8 minut. Jakou součást změny bude tato dostupnost (automaticky) zapnuta u všech existujících a budoucích videí, včetně těch, kde jde v minulosti zvolili, že mid-roll reklamy nechcete. Videa, které již mid-roll reklamy mají, nebudou ovlivněna.“
A tvůrci pravděpodobně taková slova potřebují slyšet. Od března tohoto roku totiž nezažívají z hlediska monetizace svých videí nijak zázračné časy. Lidé se dívají sice na videa na YouTube více, ale je méně inzerentů, čím klesá i konkurence a cena za tisíc zhlédnutí. Dle OneZero poklesly od konce února do konce dubna příjmy z monetizace videí na YouTube zhruba o polovinu. Údaje Interactive Advertising Bureau pak naznačují, že v daném období 1 ze 4 nákupčích medií či značek vystavili v první polovině roku 2020 stopku reklamám na YouTube a 46 % z nich snížilo svou útratu za inzerci.
Povšimněte si, jak délka videí těsně překračuje stopáž 10 minut. Zdroj: SMTD
V takové chvíli se zdá krok YouTube částečně nelogický. Více reklamního prostoru znamená potenciálně i méně konkurence, a tím pádem i nižší ceny. Dá se ale předpokládat, že směr uvažování v tomto případě následuje postupně vzestupnou trajektorii objemu inzerce. Až se vrátí na původní úroveň, bude se více mid-roll reklamních příležitostí hodit. Pozitivní efekt pro tvůrce videí — a přiznejme si to, často i pro jejich diváky — se dostaví ihned. Video kaše nebude v mnoha případech nastavovaná o zbytečné 2 minuty, a to je jen dobře.
Zdroje: SMTD, Interactive Advertising Bureau, OneZero