Firmy budou moci posílat skrze Foursquare novinky checkujícím se zákazníkům
Pravidelní zákazníci, kteří se ‘čekují’ ve svém oblíbeném obchodě, začnou dostávat od firem zprávy. Díky nástroji ‘local updates’ (místní novinky) od geolokační služby Foursquare budou firmy moci vybrané skupině zákazníků posílat různé zprávy a obrázky, když se zákazníci objeví poblíž obchodů.
Skupinu lidí, které budou zprávy posílány, vybere Foursquare na základě algoritmu pracujícího s obchody, kterým dali uživatelé “lajk”, počtem čekinů na místě a také s tím, kdy se naposledy na místě nahlásili. Zprávy tak budou chodit jen lidem, kteří by o ně měli mít zájem. Pokud zájem mít nebudou, dá se zasílání zpráv ukončit stisknutím jediného tlačítka. Mezi prvními firmami, které začaly tento nástroj používat, je například značka H&M, dále několik restaurací, univerzit nebo například Veřejná knihovna v New Yorku.
Pro firmy je to nový způsob, jak oslovit zákazníky. Navíc zcela zadarmo. Zprávy budou mít uživatelé Foursquare v přehledu svých oblíbených míst, tipů a seznamu čekinů. Nemusí to být jen přímé nabídky slev, ale i různá prohlášení ve formě běžných statusů. Obchody takto mohou upozorňovat na nové zboží, které jim právě došlo na prodejnu nebo na různé události a slevové akce.
Foursquare u tohoto nástroje pracuje i s vizuální stránkou. Do novinky mohou firmy přidávat i fotografie. Samozřejmostí jsou i specifické nabídky pro obchody jedné značky na různých místech. Pokud se ale pravidelný návštěvník pražské pobočky ocitne blízko obchodu v jiném městě - třeba v Brně, Foursquare mu pošle místní novinku z Brna - tedy z nejbližšho obchodu.
Foursquare doposud neměl příliš nástrojů pro aktivnější zapojení značek. Tento nástroj vypadá jako krok správným směrem. Další nástroje by měly brzy následovat, ale pravděpodobně již budou placené.
Zdroje: www.adage.com, www.mashable.com, www.blog.foursquare.com