Google experimentuje s automatickou přeměnou webových stránek na videa
Technologický gigant Google dlouhodobě testuje možnosti, jakými lze zkombinovat kreativní nástroje a umělou inteligenci. Nyní oznámil, že testuje propojení umělé inteligence a obsahu webových stránek, jejichž kombinace následně automaticky vytvoří video. A právě toto video by mělo být možné využít v rámci inzerce. Firmy by tak nemusely investovat finance do tvorby reklamy, nástroj od Googlu by využil existující fotografie a videa z webu a na jejich základě reklamu vytvořil.
Nástroj s názvem URL2Video je v této fázi prototypem a umožňuje automaticky přeměnit obsah webové stránky do krátkého videa. Google k tomuto nástroji uvedl:
„URL2Video extrahuje podklady (text, obrázky nebo videa) a jejich styl designu (včetně písma, barev, grafických rozvržení a hierarchie) ze zdrojů HTML a uspořádá vizuální podklady do sekvence záběrů. Současně zachovává podobný vzhled jako zdrojový web. Následně vytvoří video s předem definovaným poměrem stran a délkou trvání, které je ideální coby reklama na produkty či služby.“
Rozhodovací procesy, na jejichž základě URL2Video zvolí konkrétní podklady z webu, vychází z rozhovorů s designéry, kteří se věnují nejen vizuálním návrhů, ale i tvorbě videí. Výsledné video tak bere v potaz mimo jiné ideální rozvržení snímku, množství informací, délku záběru apod. Současně dodržuje konzistentní barvu a styl dané značky.