Google představil Bumper Machine pro automatickou tvorbu 6sekundových reklam
- Jak nejlépe prezentovat vaší značku?
- Jaký typ videa vytvořit?
- Jak získat konverzi z videoobsahu?
- Jaké platformy využít k prezentaci?
Konference Google Marketing Live 2019.
Bumper reklamy, které nelze přeskočit, představil Google již v roce 2016. Nyní však přichází nový nástroj Bumper Machine, který vytváří 6sekundové reklamy z delších videí. Tento nástroj používá technologii strojového učení, která využije relevantní momenty videí a přetaví je do krátkých spotů. Strojové učení mimo jiné rozpozná například logo, tváře, výrazy i kontrast.
Aby bylo možné nástroj Bumper Machine využívat, musí mít inzerenti vytvořeny reklamy, které mají 90 vteřin nebo méně. Strojové učení následně rozpozná zajímavé momenty a na inzerentovi pak je, aby vzniklou kreativu případně doupravil, než ji uloží.
Toto je originální video společnosti Grubhub:
A toto vytvořená bumper reklama:
Bumper reklamy se kromě své délky vyznačují tím, že je není možné přeskočit. Uživatelé je tedy musí zhlédnout celé. YouTube v roce 2017 analyzoval 122 bumper kampaní a dle výsledku této studie 70 % ze zmíněných reklam výrazně zvýšilo povědomí o značce. Průměrně došlo k nárůstu o 30 %.
Obzvláště pro inzerenty s omezeným rozpočtem může být nástroj Bumper Machine cestou, jak ušetřit čas a námahu při tvorbě reklam.
Jednou z firem, která již získala přístup ke zmíněnému nástroji je Grubhub. Její mluvčí shrnul zkušenosti s Bumper Machine následovně:
„Nástroj Bumper Machine nám poskytl větší flexibilitu tím, že nám umožnil vytvořit z našich existujících kreativ podmanivé nové formáty videa. V důsledku toho jsme byli schopni vytvořit krátká videa, které se stanou součástí probíhajících kampaní.”
Zmíněný nástroj představil Google během své dvoudenní konference Google Marketing Live. Prozatím se však jedná o alpha testování, tak uvidíme, kdy jej budou mít k dispozici i další inzerenti.
Historie Bumper Ads
Bumper video reklamy mají pouhých 6 vteřin a divák je nucen zhlédnout je celé. Google je představil již v roce 2016, najdete je na YouTube před začátkem klasického videa a nastavují se přes AdWords. Bumper videa využívají platební model CPM, kdy platíte vždy za tisíc zobrazení. Kvůli krátké stopáži se přitom počítá každé zhlédnutí.
Tip redakce
Každý marketér dnes ví, že pouhé přesouvání klasických půlminutových reklam z televize na internet je špatným postupem. Čekat s odhalením toho, o co jde, až na závěrečné vteřiny stopáže, je v online prostředí risk. Internetový uživatel přesto nemá mnohdy nervy ani na delší video střižené pro něj. Právě v těch případech je vhodná bumper reklama. Odhalení vaší značky a hlavního poselství se nemá kam schovávat, půjdete s ním rovnou ven, protože 6 vteřin je zatraceně málo. Kupodivu to ale pro budování povědomí o značce stačí.
Kdy Bumper Ads
● Kombinovat s hlavním videem = maximalizace zásahu
● Po uvedení na trh, udržování povědomí skrze vybrané období
● Start a konec kampaně ‒ protažení TV
Kdy In-stream
● Vhodné pro předání kompletního příběhu, nového produktu
● Hlavní část kampaně
● Zvýšení interakce skrze karty, odkazy v rámci videa (zapojení komunit a jejich rozšiřování)
Další informace o Bumper Ads najdete v našem shrnujícím článku Jak a proč využívat krátké bumper videoreklamy.
Zdroje: MarketingLand, Google, TechCrunch