Google zaplavil New York reklamami na vyhledávání v jeho mobilní aplikaci
Život je plný otázek. Například: „Jak vypadal první skateboard?" nebo „Kdo je nejrychlejší bubeník na světě?" A kdo má odpověď na všehny otázky? Přeci Google. Právě ten propaguje svou rebrandovanou mobilní aplikaci pomocí zvědavých dotazů po celém New Yorku. Třeba na hrnku kávy.
Obyvatelé New Yorku teď možná budou mít pocit, že je Google vážně všude. Hravou kampaň, která má upozornit na novou verzi mobilní aplikace a zároveň připomenout lidem to, že se mohou vyhledávače zeptat na jakoukoliv otázku, má na svědomí agentura 72andSunny.
Například před vstupem do legendárního koktejlového baru Death&Co je radno si ujasnit, jaký je rozdíl mezi liquor a liqueuer. Bylo by totiž asi nepříjmené, pokud byste si chtěli objednat sladký likér a před vámi se objevil třeba rum, tedy lihovina.
Snahou prý bylo ukázat obvytelům New Yorku jejich známá místa v trochu netradičním světle a zároveň jim předat informace nenásilnou formou. To se každopádně povedlo. Reklamní plochou se totiž tentokrát stala například bowlingová koule, ovladač herního automatu nebo dřevěná cedule. Všechny hlášky ale začínají „OK, Google,...", protože hlavní předností mobilní vyhledávací aplikace je možnost hlasového hledání. Stačí vytáhnout telefon a prostě se zeptat, kolik děr má bowlingová koule.
Až se budete dívat z vyhlídky mrakodrrapu GE Building, přezdívané Top of the Rock, možná vás napadne, jak je to asi vysoko. Pokud byste ale v 259 metrové výšce měli jiné starosti, Google vám připomene, že bez této informace se neobejdete.
Před muzeem věnovaným americkým gangsterům je zvídavý dotaz na to, co znamená „stool pigeon". Pokud výsledky našeho Google bádání nelžou, označuje se tak informátor či tajný agent s často falešnou kriminální identitou ve službách policie.
Je libo si zahrát na automatu v herně Barcade? Nezapomeňte si ale předtím zjistit, kolik barev se vejde do 8 bitů.
„Zrcadlo, zrcadlo... tedy vlastně Google, Google, prozraď mi, kdo je na světě nejrychlejší bubeník." I takovéto dotazy možná přijdou na mysl při návštěvě hudebního baru Pianos. Google ale dokáže pomoci.
V kavárně Reggis vám možná naservírují kávu ve zvědavém hrníčku, který zajímá, jaká je historie cappuccina.
Ačkoliv pravděpodobně nezískala sama o sobě výrazný dosah, tato kampaň je rozhodně poutavá pro každého, kdo se s ní setká. Ukazuje krásy New Yorku, dokáže pobavit a svým způsobem i poučit, ale neztrácí svou informační hodnotu. Výhodou také je, že se agentura rozhodla nevyužívat tradiční billboardy nebo mdlé spoty, ale kampaň umístila na místa, která používáme nebo míjíme každý den.
Zdroj: DesignTaxi