Greenpeace vyzývá módní giganty k duelu
Greenpeace jdou se svým programem Detox proti módnímu průmyslu o další krok dále. Podařilo se jim přimět řadu velkých oděvních společností, aby se přidaly k jejich iniciativě. Svoje “ne ke znečišťování vodních zdrojů a deforestaci” už vyslovily společnosti jako například Nike, Adidas, Puma, H&M, Marks & Spencer, C&A, Zara, Mango a Levi's. Ty opravdu luxusní módní zančky ale pořád chyběly.
Na konci roku 2012 v rámci kampaně Fashion Duel poslali lidé z Greenpeace patnácti nejprestižnějším módním značkám speciální balíček, ve kterém byl odkaz na online průzkum zaměřující se na tři specifické oblasti: kúži, papír (a celulózu) a znečištění vody.
Fashion Duel ale není jen pro velké módní domy, zapojit se mohou i všichni ostatní. Pro lepší angažovanost lidí se u Greenpeace nebojí jít s kůží na trh (doslova). V propagačním videu italská herečka Valeria Golino propůjčila kampani více než jen svoji tvář.
Na stránkách Greenpeace jsou pak lidé v rámci kampaně Fashion Duel vyzýváni, aby hodili rukavici. Hodit rukavici jako výzvu k boji sice většinou bereme metaforicky, u Greenpeace, ale chtějí, aby lidé natočili svůj hod opravdovou rukavicí na video. K tomuto videu je pak přidaná část, kdy hozená rukavice způsobí pád modelky kráčející po přehlídkovém mole.
Kampaň Fashion Duel přinesla i vyhlášení výsledků průzkumu. Šest z patnácti oslovených značek vůbec výzkum nevyplnilo, a ty, co otázky zodpověděly, také nedopadly úplně nejlépe. Jediná módní firma, která prošla zelenou kontrolou na jedničku, byla značka Valentino. Splnila kritéria transparentnosti dodavatelského řetězce a připojila se k závazku výroby oblečení a doplňků bez nebezpečných chemických látek a k ochraně deštných pralesů.
Zdroje: www.brandchannel.com, www.greenpeace.com