Groupon a Google - sňatek se nekoná
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Google nekoupil Groupon. A to ani přes to, že jednání byla dlouhá a nabídnutá cena (zejména pro nezainteresovaného pozorovatele) více než štědrá.
Má to být Groupon, kdo se rozhodl nepřistoupit na nabídku společnosti Google. A mělo se tak stát skutečně ve chvíli, kdy byla celá akvizice na spadnutí. Vnitřní informační zdroje nastínily, jak vypjaté celé jednání bylo. Představenstvo Grouponu se údajně rozdělilo na dva silově poměřitelné tábory. Jednání s Googlem prý byla vypjatá až emotivní, přičemž nakonec rozhodl prostý fakt, že Groupon prostě peníze Googlu nepotřebuje. Vydělává totiž dost na to, aby se o sebe dokázal i v budoucnu, kdy bude mít konkurence ostřejší zuby, postarat sám.
Google se teď dostává do prekérní situace. Přestože by se rád rozvíjel na poli lokálního a sociálního nakupování, nepodařilo se mu odstranit svého největšího konkurenta. O tom, jak důležité pro Google bylo Groupon získat, značí také spekulace kolem nabízené ceny - od poměrně střízlivých odhadů 2,5 miliardy dolarů po 5,3 miliardy dolarů.