Heinz: Pardon, ale je to tak dobré, že si na to prostě rádi počkáte… klidně 150 let
Reklamní agentura Wunderman Spain dává na frak tvrzení, že dlouhé tiskové reklamy nejsou v kurzu. Naopak, kreativu, kterou si připravila pro oblíbenou značku Heinz, tuhle poučku popírá. Celostránková reklama v Guardianu zahájila kampaň na uvedení omáček na těstoviny Heinz – přesně 150 let po vzniku této světoznámé značky. A jdou na to opravdu chytře: omluvou!
V textu reklamy se totiž značka Heinz omlouvá britské veřejnosti a zakladateli brandu Henrymu Heinzovi za to, že až doposud nevytvořila omáčku na těstoviny, jakou si zaslouží, a že jim to trvalo 150 let. Chytlavý text vysvětluje, že na některé věci se prostě vyplatí si počkat.
V reklamě se píše:
Je to absurdní. Proč? Odpověď je jednoduchá: máme zpoždění! Ne o minuty, ne o dny, ale o roky. 150 let. Nechte nás to vysvětlit. V Heinzu potřebujeme vypěstovat spoustu rajčat, to chce čas a píli a ta nej rajčata.
Dále reklama vysvětluje, že zakladatel chtěl dělat omáčky z těch nejlepších surovin, v textu se omlouvá, že do téhle chvíle nebyli schopni Britům dodat to nejlepší. Což se teď mění. Po 150 letech využívají svou expertízu na poli rajčat a přírodních surovin a vyrobili pravděpodobně tu nejlepší omáčku na těstoviny, kterou jste kdy zkusili. Je to absurdní, ale na tuhle omáčku se vyplatilo si 150 let počkat. A vám vzkazují, že to stojí za to, protože:
Nová omáčka na těstoviny od Heinzu. Absurdně pozdě, absurdně dobrá.
Paco Badia, výkonný kreativní ředitel Wunderman Thompson Spain, ke kampani řekl:
„Zákazníci milují, když si značka jako Heinz dokáže udělat legraci sama ze sebe. Až dosud značka nikdy ve Velké Británii neprodávala řadu omáček na těstoviny, přestože boloňské špagety jsou jedním z nejoblíbenějších jídel na světě a třetím nejkonzumovanějším pokrmem právě v UK. Byla to pro nás ideální záminka, abychom při uvedení na trh vyzdvihli rajčatové kvality Heinzu, včetně toho, jak produkují vlastní rajčatová semínka – a to tím nejheinzovštějším způsobem, s jemným a inteligentním smyslem pro humor.“
Caio Fontenele, ředitel Kraft-Heinz, ho doplňuje: „Uvedení nových omáček na těstoviny Heinz je důležitým krokem v naší strategii rozšiřování značky do nových kategorií. Navzdory našemu rozsáhlému zemědělskému dědictví a zkušenostem s rajčaty se jedná o první omáčku na těstoviny Heinz, kterou na trh ve Velké Británii uvádíme. Navíc se jedná o trh, kde se Heinz každoročně umisťuje mezi nejoblíbenějšími značkami potravin. Ano, máme absurdní zpoždění. Jednoduchá kampaň poukazuje na ikoničnost značky Heinz a nemusí tlačit na pilu. Výsledek je totiž absurdně dobrý.“
Kampaň krom Guardianu potkáte na sociálních sítích a OOH billboardech. Na jednom z nich, který je umístěn na Leicester Square, najdete claim:
150 let zpoždění. 7 způsobů, jak se omluvit.
A pod ním je vyobrazených 7 druhů omáček Heinz. Ke kampani běží i televizní spoty.
Zdroje: The Stable