Heinz: Pardon, ale je to tak dobré, že si na to prostě rádi počkáte… klidně 150 let

1. 3. 2022 | Eva Dragulová
Nová kampaň od Heinzu se kaje za 150 let zpoždění s omáčkou na těstoviny. Potřebovali totiž udělat omáčku, která bude tak absurdně dobrá, že se zkrátka vyplatí si na ni počkat.

Reklamní agentura Wunderman Spain dává na frak tvrzení, že dlouhé tiskové reklamy nejsou v kurzu. Naopak, kreativu, kterou si připravila pro oblíbenou značku Heinz, tuhle poučku popírá. Celostránková reklama v Guardianu zahájila kampaň na uvedení omáček na těstoviny Heinz – přesně 150 let po vzniku této světoznámé značky. A jdou na to opravdu chytře: omluvou!

V textu reklamy se totiž značka Heinz omlouvá britské veřejnosti a zakladateli brandu Henrymu Heinzovi za to, že až doposud nevytvořila omáčku na těstoviny, jakou si zaslouží, a že jim to trvalo 150 let. Chytlavý text vysvětluje, že na některé věci se prostě vyplatí si počkat.

V reklamě se píše:

Je to absurdní. Proč? Odpověď je jednoduchá: máme zpoždění! Ne o minuty, ne o dny, ale o roky. 150 let. Nechte nás to vysvětlit. V Heinzu potřebujeme vypěstovat spoustu rajčat, to chce čas a píli a ta nej rajčata. 

Dále reklama vysvětluje, že zakladatel chtěl dělat omáčky z těch nejlepších surovin, v textu se omlouvá, že do téhle chvíle nebyli schopni Britům dodat to nejlepší. Což se teď mění. Po 150 letech využívají svou expertízu na poli rajčat a přírodních surovin a vyrobili pravděpodobně tu nejlepší omáčku na těstoviny, kterou jste kdy zkusili. Je to absurdní, ale na tuhle omáčku se vyplatilo si 150 let počkat. A vám vzkazují, že to stojí za to, protože:

Nová omáčka na těstoviny od Heinzu. Absurdně pozdě, absurdně dobrá. 

Paco Badia, výkonný kreativní ředitel Wunderman Thompson Spain, ke kampani řekl:

„Zákazníci milují, když si značka jako Heinz dokáže udělat legraci sama ze sebe. Až dosud značka nikdy ve Velké Británii neprodávala řadu omáček na těstoviny, přestože boloňské špagety jsou jedním z nejoblíbenějších jídel na světě a třetím nejkonzumovanějším pokrmem právě v UK. Byla to pro nás ideální záminka, abychom při uvedení na trh vyzdvihli rajčatové kvality Heinzu, včetně toho, jak produkují vlastní rajčatová semínka – a to tím nejheinzovštějším způsobem, s jemným a inteligentním smyslem pro humor.“

  

Caio Fontenele, ředitel Kraft-Heinz, ho doplňuje: „Uvedení nových omáček na těstoviny Heinz je důležitým krokem v naší strategii rozšiřování značky do nových kategorií. Navzdory našemu rozsáhlému zemědělskému dědictví a zkušenostem s rajčaty se jedná o první omáčku na těstoviny Heinz, kterou na trh ve Velké Británii uvádíme. Navíc se jedná o trh, kde se Heinz každoročně umisťuje mezi nejoblíbenějšími značkami potravin. Ano, máme absurdní zpoždění. Jednoduchá kampaň poukazuje na ikoničnost značky Heinz a nemusí tlačit na pilu. Výsledek je totiž absurdně dobrý.“

Kampaň krom Guardianu potkáte na sociálních sítích a OOH billboardech. Na jednom z nich, který je umístěn na Leicester Square, najdete claim: 

150 let zpoždění. 7 způsobů, jak se omluvit.

 A pod ním je vyobrazených 7 druhů omáček Heinz. Ke kampani běží i televizní spoty.

Zdroje: The Stable


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: