Heinz a Absolut vzdávají hold klasickým reklamám na vodku
Příběh vzestupu značky vodky Absolut je pro oborové nadšence stále inspirativní. Zásadní roli v něm totiž hrála kombinace reklamy a umění, zejména pak v podobě printové reklamy s tak silným motivem, že obstál jen s obměnami témat celých 25 let (mimo jiné zachycených v knize Absolut Book). Byla to „ABSOLUT PERFECTION“ a nyní se k této dokonalosti snaží přiblížit společná kampaň s Heinz na „rajskou omáčku s vodkou“.
Kouzlem reklam na vodku Absolut, které vznikaly po čtvrtstoletí od roku 1981, byl jasný důraz na produkt a nápaditá produkce sedící k nadpisu vyvedeném velmi tučným fontem, navíc zpravidla jen o 2 slovech, z nichž to první je „ABSOLUT“. Aktuální zdvojená kampaň zdvojila i tyto atributy a původní výraz změnila na „ABSOLUTELY“. Co zůstává, jsou vizuály přetékající kreativitou.
Třeba jako v případě „ABSOLUTELY FOODIE“ kečupu uvězněného v lahvi se sýrem jako modelářova loďka.
V dalším příkladě ABSOLUT vystupuje ze stínu kečupu.
„ABSOLUTELY TOMATO“ pak nabízí prostřih keříkem rajčat ve tvaru ikonické lahve vodky.
Ale, když je k dispozici „ABSOLUTELY PASTA“, dá se zatočit „lahev absolutky“ s trochou vůle i ze špaget.
Leanne Banks, britská marketingová ředitelka mateřské společnosti pro Absolut, Pernod Ricard, uvedla:
„Je jen přirozené, že jsme se stali partnery společnosti Heinz v této dokonalé spolupráci dvou ikonických značek se dvěma ikonickými lahvemi… Absolut byl zrozen k míchání, ať už jde o lahodné nápoje nebo zábavné kombinace s jídlem. Nyní si fanoušci naší značky mohou Absolut vychutnat zcela novým a inovativním způsobem."
Je skutečně rajská s vodkou tak skvělý nápad?
Nevíme, ale minimálně kampaň na podporu této produktové inovace nijak neslevila z nastavených standardů.