Hithit má nový crowdfundingový rekord. Na tenisky z konopí se vybraly 4 miliony korun

5. 11. 2018 | Petr Michl
Konopí táhne a to dokonce i na teniskách. Kampaň značky Bohempia na Hithitu získala celkově bezmála 4 miliony korun od 1 600 lidí a stala se historicky nejúspěšnějším crowdfundingovým projektem na Hithit.cz.


Zdroj: Bohempia / HitHit.cz

Crowdfundingový portál Hithit.cz má nového rekordmana. Je jím česká firma Bohempiakampaní na barefoot tenisky z technického konopí, která jako první překonala třímilionovou hranici a od fanoušků získala bezmála čtyři miliony korun. Zároveň se jedná i o nejúspěšnější kampaň v kategorii spotřebního zboží v historii československého odměnového crowdfundingu.

Web Hithit.cz, který propojuje autory zajímavých nápadů s jejich zákazníky, během své šestileté existence už několikrát ukázal, že se na něm dají vybrat velké částky. Devět zdejších projektů už v minulosti překonalo milionovou hranici. Dosud nejúspěšnější byl projekt Nakopni Jatka, který skal více než 2,4 milionu korun. Za celou dobu existence se na Hithitu podařilo vybrat už více než 150 milionů korun.

Historicky nejúspěšnějším projektem se nyní stala kampaň české značky Bohempia na barefoot konopné tenisky, která jako první dokázala překonat hranici tří milionů korun a k dosažení čtyř milionů jí scházelo jen necelých padesát tisíc. O tom, že půjde o nebývale úspěšný projekt svědčila už skutečnost, že si fanoušci během prvních pár hodin zakoupili konopné tenisky za více než půl milionu korun. Milionová hranice padla na konci prvního týdne, k dosažení dvou milionů stačily značce Bohempia týdny dva. Tři miliony se povedlo získat na začátku posledního týdne třicetidenní kampaně. Celkem se vybralo 3 956 064 Kč a do kampaně se zapojilo 1635 přispěvatelů.


Zdroj: Bohempia / HitHit.cz

Jeden ze zakladatelů portálu Pavel Eichler říká k akutálnímu úspěchu: 

Na začátku Hithitu jsme měnili umělecké prostředí, poté se u nás začalo dařit veřejně prospěšným projektům typu Piana na ulici. Nyní se definitivně potvrdilo, že crowdfunding v Česku dokáže zajistit financování i podnikatelským projektům. Pro všechny, kdo zvažují způsoby získání zajímavé částky, je to velmi silný signál, ze crowdfunding na Hithitu musí mít v jejich uvažovaní výrazné místo.” 

Jedním z faktorů, které přispěly k takovému úspěchu, může být to, že zakladatel značky Tomáš Rohal ve videu na HitHitu férově přiznal, že se jim první dvě verze barefoot boty nepovedly. Přinesl ale zároveň autoritu v oboru, která rozptyluje obavy, že by to nemělo vyjít ani napotřetí.

Důležitým faktorem z pohledu cílové skupiny konopných barefoot bot pak je i to, že jsou vyráběny v Česku, konkrétně ve Svitavách.


Zdroj: Bohempia / HitHit.cz

Značka Bohempia ale netrhá statistky jen na Hithitu. Jde totiž o první československý projekt v kategorii spotřebního zboží, kterému se povedlo překonat třímilionovou hranici. V rámci československého odměnového crowdfundingu pak o kampani značky Bohempia mluvíme jako o druhém celkově nejúspěšnějším projektu v historii.

„Výsledky kampaně jsou opravu neuvěřitelné. Podařilo se nám vybrat více než 800 % cílové částky od více než 1600 lidí, kterým děkujeme za podporu. Rozjetí výroby barefoot tenisek vyžaduje velkou investici, která bude pokryta z předprodeje bot na Hithitu. Díky tomu, že se nám povedlo vybrat tak velkou částku jsme schopni navýšit produkci a vyrobit i další varianty nových barefoot produktů,“ vzkazuje fanouškům Tomáš Rohal, zakladatel značky Bohempia. 

Štítky dokumentu: Budování značky Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: