Hornbach staví novou kampaň na sexuálním fetiši Japonek po potu kutilů
Zdroj: Hornbach
Hornbach dlouhodobě oslavuje kreativitu kutilů. Mužů, kteří možná nevypadají jako modelové, ale svýma rukama dokážou stvořit hodnoty, co tu po nich zůstanou. Z aktuálního spotu hobby marketu vyplývá, že při jejich práci vznikají „vedlejší produkty", které mají také hodnotu - dokonce jako cenný obchodní artikl.
V reklamě se pořádně otáčí na zahradě chlupatí muži ve věku 40+. Po návštěvě dvou podivných pánů v bílých pláštích s ještě podivnější nádobou jdou dolů jejich flanelové košile i spoďáry. Následně se zavakuují do igelitových pytlíků a jdou na export do Japonska, kde si tento artikl najde své vděčné zákaznice.
Za spotem stojí dlouholetá agentura Hornbachu, Heimat, produkci pak zajišťovala společnost Anorak. Kampaň mluví univerzálním jazykem a na ostatních trzích se bude jen lokalizovat. Marketingový ředitel Hornbachu, Thomas Schnaitmann, k tomu v tiskové zprávě uvedl:
„V centru komunikace je stále kreativita a vášeň našich zákazníků — to je něco, bez čeho nechceme být."
Kampaň doplňují i printy se zahradnickou tématikou s claimem „Tak voní jaro". Zatím přikládáme nyní dostupné verze v němčině.
Zdroj: Hornbach
Sexuální fetišismus je možná kontroverzní téma, zde je ovšem posunuto na humornou úroveň. Jde prostě jen o export něčeho z kutilů do země, kde si poctivé práce váží natolik, že si k ní nebojí přičuchnout. Hornbach prostě ví, jak se dlouhodobě držet narativu značky a přitom nenudit.
Tip redakce
I čeští marketéři mají šanci setkat s mužem, který za kampaněmi Hornbachu už dlouhá léta stojí. 29. května 2019 vystoupí na Communication Summitu Chief Creative Officer agentury Heimat Berlin, Guido Heffels.