Hotel Marriot nápaditě upozorňuje své hosty na důsledky plýtvání vodou
Pitnou vodou by se rozhodně nemělo plýtvat. Přesto to děláme, a to obzvláště v situacích, kdy je její spotřeba v ceně nějaké jiné služby. Hotelový řetězec Marriot v Brazílii se spojil s výrobcem prostředků ústní hygieny Colgate a agenturou Redfuse Y&R New York, aby zamezil zbytečnému pouštění vody při čištění zubů.
Řešením je latexová podložka umístěná na dno umyvadla s fotografií chlapce držícího hrníček. Výřez v podložce je přitom udělaný tak, aby byl usazen na odtoku. Pouštění vody tak navozuje pocit, že berete dítěti vodu. Není to jen laciné gesto. Toto opatření bylo zavedeno v hotelech Marriot ve městech Recife a Sao Paulo, které byly loni ohroženy suchem. Nedostatek vody tehdy ohrožoval zásobování i v těch nejluxusnějších hotelích.
Video bylo publikováno na Facebooku na Světový den vody 21. března tohoto roku a do jednoho dne nasbíralo téměř 5 milionů zhlédnutí. Nejdůležitější ale je, že má efekt i mimo svět sociálních médií, přímo v koupelnách hotelu.