Hravá recyklace v podání Coca-Coly

2. 5. 2014 | Irena Šovčíková
Za každou vrácenou láhev od nápoje jednu hru na automatu? Proč ne. Motivovat veřejnost k recyklování zábavnou formou se rozhodla značka Coca-Cola.

Za každou vrácenou láhev od nápoje jednu hru na automatu? Proč ne. Motivovat veřejnost k recyklování zábavnou formou se rozhodla značka Coca-Cola.

Coca Cola asi není značka, u které byste si jako první vybavili ekologii a recyklaci. Nedávno se ale rozhodla udělat z recyklování zábavnou aktivitu. Jak? Pomocí speciálního herního automatu Hapiness Arcade.

Výrobce sladkého nápoje Coca-Cola ve spolupráci s agenturou Grey Dhaka v Bangladeši rozmístil 6 automatů, které jako jediné platidlo akecptovaly už vypité láhve od limonády. Odměnou pro ty, jenž se rozhodli přispět k recyklaci, byla jednoduchá hra ve stylu ping-pongu. I přesto, že se jedná o dost jednoduchou hru, lidé z ní měli obrovskou radost. Za 6 dní na šesti místech dokázal automat posbírat tisíce prázdných lahví, které by se jinak válely na ulicích. To se může zdát jako málo, Coca-Cola přesto věří, že se jim povedlo touto cestou situaci alespoň trochu zlepšit. Je také možné, že se automaty objeví i v dalších zemích.

Podobný nápad realizovala před několika lety i TheFunTheory.com, iniciativa Volkswagen, podle které je nejlepším způsobem jak změnit lidské chování právě zábava. Všimli si ale, že v porovnání s plechovkami a plastem vrací lidé ve Švédsku sklo mnohem méně. A proto vznikl automat Bottle Bank Arcade.

Na rozdíl od Coca-Coly ale gamifikovali přímo proces vhazování lahví - automat totiž prověřoval reakční rychlost zúčastněných. Nadšení recyklující měli za úkol co nejrychleji vhazovat láhve do jedné z děr. Čím rychleji se jim to podařilo, tím více bodů získali. Fungovalo to výborně - lidé využívali herní verzi kontejneru padesátkrát více než ten obyčejný za rohem a měli obrovskou radost z toho, že vyhazují sklo. To je ostatně hezká ukázka toho, že mnohdy stačí jen začít měřit skóre a všichni se o to více snaží.

Zdroj: AdWeek

Štítky dokumentu: Budování značky Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: