Hyundai posílá vzkaz do vesmíru
Ty nejúspěšnější virální reklamy mají často málo co společného s tím, co nabízí produkt, jenž propagují. Nová kampaň korejské automobilky Hyundai do této kategorie rozhodně spadá. Přesto je počinem, který v sobě nese auru něčeho velkého a nezapomenutelného. Dokonce takovým způsobem, že je to vidět i z vesmíru.
Spot má téměř 4 minutovou stopáž krátkého dokumentu. Otec 13 leté dívky Stephanie je astronaut, a tak není často doma. Momentálně se nachází opět na oběžné dráze Země v Mezinárodní vesmírné stanici. Stephanie mu chce poslat vzkaz, který „tam nahoře" uvidí. A v tu chvíli přichází na řadu Hyundai, která s pomocí 11 vozů nejvyššího modelu automobilky, Genesis, napíše vzkaz na dně vyschlého jezera Delamar v Nevadě. Tato písčitá plocha se stala plátnem o rozloze 5,5 kilometrů čtverečních - tedy 1,5x větším než newyorkský Central Park. Není tak divu, že se jedná o dosud největší nápis vytvořený pneumatikami, kterým se Hyundai zapsala do Guinnessovy knihy rekordů.
Co má tento dojemný a skvěle natočený příběh symbolizovat? „... Kampaň zdůrazňuje naší filozofii péče o zákazníky skrze emoční kontakt a ambici stát se značkou, která symbolizuje více než pouhý dopravní prostředek," uvedl Scott Noh zodpovědný za marketing Hyundai na americkém kontinentě s tím, že obtížný úkol poslat vzkaz do vesmíru jim jejich vizi péče o zákazníka umožnil přiblížit širokému okruhu lidí.
Nevíme, nakolik je tato vize z videa patrná. Je však jisté, že se jedná o produkčně vysoce nadprůměrný počin. Sedany Genesis kroužící bok po boku za doprovodu Straussova Na krásném modrém Dunaji mají v sobě vysokou míru elegance, ač jsou pokryté silnou vrstvou písku.
Možná poněkud nezvyklé je, že je video natáčené v USA dílem jihokorejské reklamní agentury Innocean Worldwide. Na projektu se však prý podílely týmy z celého světa. Nejednalo se rozhodně o rychlou práci. Jen samotné zkoušení a vypočítávání dráhy, která by skutečně odrazila vzkaz mladé dívky i s jejím rukopisem, trvalo několik týdnů. Pro kameremany bylo zbudováno několik vysokých věží a na místě byly pochopitelně i vrtulníky. Více informací o kampani najdete na microsite www.amessagetospace.com. Doporučujeme i zhlédnutí videa přibližujícího náročnost natáčení.