I holky z první třídy vědí, že se třídí! EKO-KOM přichází s novou osvětovou kampaní

12. 7. 2024 | Petr Michl, TZ
I díky dlouholetým kampaním EKO-KOMu třídí v ČR odpad 75 % obyvatel. Vždy se ale najdou tací, kteří mají potřebu vybočovat a jít proti přírodě a životnímu prostředí. Právě na ně míří nová kampaň.


EKO-KOM, a.s., se více než čtvrtstoletí zasazuje o osvětu v oblasti třídění odpadu a za tu dobu se mu podařilo v České republice vybudovat propracovaný a dostupný systém sběru a recyklace obalových odpadů. Důležité ale je neusnout na vavřínech a je proto na místě si připomínat i běžné a samozřejmé věci, jako je třídění odpadu.

Cesta systematického třídění se u nás začala psát na konci 90. let minulého století, kdy EKO-KOM přišel s pilotním projektem zaměřeným na edukaci dětí v této oblasti. Tato volba se osvědčila a jen potvrdila, že ne nadarmo se říká „Co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš!“.

Tehdejší děti jsou dnes již dospěláky a za tu dobu se nejen pro ně stalo třídění odpadu samozřejmostí. Podle nejnovějších statistik třídí v ČR 75 % obyvatel. Vždy se ale najdou tací, kteří mají potřebu vybočovat a jdou tak zvaně „proti proudu“, respektive proti přírodě a životnímu prostředí.

V novém 20vteřinovém TV spotu „I holky z první třídy vědí, že se třídí!“ bylo cílem připomenout smysluplnost třídění odpadu, který vyprodukujeme.


Do spotu z dílny kreativců Espresso se navíc podařilo dostat i další aktuální téma — problematiku pohozeného odpadu. Holčičky se s tím vypořádají po svém, je ale jasné, že házet odpad na zem se nevyplácí…
Littering je neestetický a mnohdy nebezpečný celosvětový fenomén, na jehož úklid vynakládají obce nemalé finanční prostředky, které by mohly věnovat třeba rozvoji dětských hřišť, sportovišť, údržbě parků atd. – namísto toho směřují na úklid pohozeného odpadu nezodpovědnými jedinci.
Zatím neexistuje účinný recept a jednoduché řešení, na osvětu všech věkových kategorií ale není nikdy pozdě…

Eda Kauba, který stojí za kreativní myšlenkou ke spotu říká:

 „V zásadě vždy platí, že lidé fandí tomu slabšímu, který přemůže silnějšího, David Goliáše, malé holčičky arogantní dospěláky. Ve spotu se to povedlo i díky skvělým hereckým výkonům, jak těch malých holčiček, tak chlapáků, které holčičky suverénně utřou. Ta scéna má emotivní sílu a díky tomu je zapamatovatelná.“

Příběh je zpracován do 20 vteřinového TV spotu, do delší verze pro online a současně vznikla i série kratších videí zaměřených na třídění jednotlivých komodit. Ta umožňují zintenzivnit například podporu třídění v krajích a regionech.

K televiznímu spotu vznikla také edukační kampaňová stránka www.jaktridit.cz/i-holky-vedi-ze-se-tridi, kde je Svět (ne)třídění. Tam porovnává EKO-KOM, jak by to asi vypadalo ve světě, kde se třídí, se světem, kde se netřídí. Najdete tam také nejnovější data o třídění odpadu v ČR ve formě infografik plných zajímavostí. Jednu z nich můžete vidět níže.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: