I nejhorší fotbalový tým v dějinách může získat sponzorskou smlouvu. Nevěříte? Vsaďte se!

8. 7. 2021 | Aneta Birnerová
55 proher v řadě — tolik jich nastřádal brazilský Ibis Sport Club jako nejhorší fotbalový klub historie. I takoví loseři ale mohou mít sponzora. Dokazuje to online platforma pro hazardní hry Betsson, která ke spuštění aplikaci na fantasy fotbal v zemi Pelého s fotbalovými nekopy uzavřela sponzorskou smlouvu a natočila humorný spot.

Kampaň: Každý může hrát s těmi nejlepšími. I ty! (Everyone can play with the best in the world. Even you!)

Agentura: Bold

Klient: Betsson

Švédská společnost nabízející online hazardní hry Betsson se rozhodla sponzorovat nejhorší fotbalový tým světa, brazilské Ibisy. Chce tímto způsobem získat publicitu pro svoji aplikaci na fantasy fotbal. Humorně tak dává najevo, že prostřednictvím appky BetssonFC může světový šampionát vyhrát skutečně každý. I vy!

Fantasy fotbal umožňuje všem online hráčům založit si vlastní tým, kam si mohou vybrat ta největší světová esa fotbalu, jako je právě Cristiano Ronaldo nebo Lionel Messi. Jak si váš tým povede, pak určují skutečné výsledky, jichž vámi zvolené hvězdy v probíhající sezóně dosahují. 

S nápadem oslovit nejhorší tým světa přišla londýnská reklamní agentura Bold. Ve více než půlminutovém reklamním spotu připomíná legendární prohry Ibisů, aby tak pomocí milého humoru ochladila agresivní tenzi, která často panuje mezi hráči fantasy sportů. 

Uvést svoji aplikaci fantasy fotbalu na brazilský trh byl pro společnost stejný risk, jako kdyby nabízela bavorům veganské klobásky. Inovativní nápad, který se jistě „od domácích“ setká s velkou odezvou. Ale jak zařídit, aby vás přijali?

Betsson vsadil na humor a nabídl brazilským Ibisům jejich první mezinárodní sponzorství. Hráči v červenočerných trikotech tak na svých prsou kromě hanby budou nosit i logo jeho aplikace.

Za to tým dostane nejen významnou finanční podporu pro sebe, ale v rámci sociálního projektu i pro své fanoušky a svůj rodný kraj, Paulista.

A jak si Ibisové vysložili svou nelichotivou pověst? 55 prohrami v řadě v letech 1980 – 1984. S tímto „výkonem“ se dokonce dostali i do Guinnessovy knihy světových rekordů jako nejhorší tým nejen v rámci fotbalu, ale dokonce obecně v jakémkoliv sportu. 

Nejznámější celebritou týmu je pak Mauro Teixeira Thorpe, muž, který za svou kariéru střelil pouze jediný „čestňák“. Pak odešel do fotbalového důchodu a nyní pracuje jako kadeřník pod přezdívkou Mauro Shampoo (Mauro Šampon).

Dokud chytáme wifi, máme šanci na výhru

Přestože tato legenda pověsila svůj dres na hřebík již dávno, v novém reklamním spotu jí patří výsadní postavení. Ve videu společně se svým týmem znovu prožívá několik nezapomenutelných momentů na zeleném hřišti.

„Tohle jsou Ibisové, nejhorší fotbalový tým světa,“ ohlašuje jejich příchod ve videu voiceover, zatímco si přehráváme záznam jedné prohry týmu za druhou. „Ale letos budou hrát Champions League, Libertadores, Copa America a další šampionáty!“ Šokující sdělení doprovází muže do kabiny, kde popadnou mobilní telefony a přihlašují se do svých účtů v aplikaci Betsson FC.

„Každý může hrát s těmi nejlepšími. I ty!“ Vysvětluje hlas v packshotu videa, na které se můžete podívat níže:

O tom, že společnost Betsson vsadila v propagačním zápase na správný tým, hovoří popularita brazilských Ibisů. Ti se mohou pochlubit více než 290 tisíci sledujícími na Twitteru.

„Ibisové jsou možná ten nejhorší tým na hřišti, ale v generování konverzí, schopnosti pobavit a produkování vtipného obsahu pro fanoušky fotbalu jsou ti nejlepší,“ vysvětluje CCO londýnské agentury Bold Daniele Marques.

Nešikové na hřišti a zároveň miláčkové národa. Publikum má občas skutečně zvláštně škodolibý smysl pro humor, který může šikovný marketér skvěle využít.

Zdroj: gamblingtv.combetssongroup.combandt.com.auigamingbrazil.commusebycl.io

 

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: