Infografika: Facebook pořád suverénně kraluje mezi sociálními sítěmi malých firem
Marketingové počiny velkých společností jsou víc vidět. Malé firmy si těžko může dovolit poslat chlápka do vesmíru a nechat ho pod dohledem kamer z celého světa spadnout na zem, ale to neznamená, že by na propagační aktivity nemyslely vůbec. Podle průzkumu společnosti Vertical Response, která se zabývá marketingem malých společností, se ve srovnání s loňským rokem zvýšilo množství času i peněz, které malé firmy věnují marketingu na sociálních sítích. Průzkumu se zůčastnilo 462 firem, u kterých počet zaměstnanců nepřesahuje stovku (V evropské definici SME je podnik s více jak 50 zaměstnanci již firma střední, ale přistupme na definici amerického autora výzkumu - pozn. red.).
Mezi sociálními médii, která zařadily malé společnosti do svého komunikačního mixu, i nadále kraluje Facebook. Používá ho 90 % malých firem. Frekvence, se kterou na největší sociální síť přispívají také není špatná. Dvě třetiny firem tak činí na Facebooku několikrát týdně, z toho 17 % každý den jednou a 15 % přidá denně i několik příspěvků.
Také Twitter se zařadil mezi oblíbené komunikační nástroje. Polovina dotázaných posílá svým followerům tweet několikrát týdně. Ale zase na druhou stranu třetina malých společností s Twitterem nepracuje vůbec.
LinkedIn, Google+ a Pinterest jsou brány malými firmami spíše jako doplňkové kanály. LinkedIn vůbec nepoužívá 50 % dotázaných firem. Google+ je na tom ještě hůř, do svého komunikačního mixu jej začlenilo pouze 32 % malých podniků a Pinterest jen 29 %.
V malých firmách se sociálním sítím většinou nevěnují odborníci, ale spíše aktivní zaměstnanci. I když sociální sítě používají ve svém soukromém životě, spravování firemních účtů je o něco náročnější. Nejvíce času zabere vyhledávání a postování obsahu - obzvlášť těm, kteří přispívají pravidelně.
Téměř polovina (43 %) z dotázaných firem věnuje sociálním sítím šest a více hodin týdně.
Celou infografiku najdete níže:
Zdroj: www.entrepreneur.com.