Instagram chrání teenagery: omezí možnosti jejich cílení reklamami a přednastaví jejich účty jako soukromé
Letos v lednu společnost TikTok oznámila, že aktualizuje výchozí nastavení pro uživatele mladší 18 let. Změnila účty uživatelů ve věku 13 až 15 let na soukromé a zpřísnila další podmínky, jako jsou komentáře, stahování videí a další funkce, které mladí používají.
Tím se nejspíš inspiroval i Instagram. Podniká kroky k řešení problémů, které pramení z toho, že dospělí používají stejnou aplikaci jako nezletilí. Omezovat další nastavení nad rámec navrhování výchozího typu účtu pro dospívající ale nebude.
Výchozí nastavení soukromé účtu pro uživatele mladší 16 let
V minulosti byli uživatelé Instagramu při registraci nového účtu vyzváni, aby si vybrali mezi veřejným a soukromým účtem. Instagram uvádí, že podle jeho průzkumu 8 z 10 mladých lidí při nastavení zvolilo druhou možnost. Proto se společnost rozhodla pro výchozí nastavení soukromé účtu pro uživatele mladší 16 let.
Dospívající ale budou moci kdykoliv přejít na veřejný účet, a to i během registrace. Ti, kteří již mají veřejné účty, budou upozorněni na výhody přechodu na soukromý účet a budou poučeni o tom, jak změnu provést. Nutit je ale k přechodu na soukromý účet Instagram nebude.
Omezení nežádoucích kontaktů
Kromě toho také zavede novou technologii zaměřenou na omezení nežádoucích kontaktů ze strany dospělých. Takovými mohou být například uživatelé, kteří již byli zablokováni nebo nahlášeni jinými nezletilými. Po identifikaci „potenciálně podezřelého" chování pak Instagram omezí možnost interakce účtů těchto dospělých s účty nezletilých.
Pro začátek Instagram podezřelým lidem nebude zobrazovat účty mladých lidí v nabídce Prozkoumat (Explore), Reels nebo v nabídce Účty navržené pro vás. Pokud dospělí místo toho vyhledají účet mladého uživatele pomocí vyhledávání, nebudou ho moci sledovat, neuvidí komentáře nezletilých lidí u příspěvků jiných uživatelů a ani nebudou moci zanechat vlastní komentář.
Vynalézaví teenageři, kteří plánují nahlásit a zablokovat své rodiče ale nejspíš neuspějí. Algoritmus Instagramu blokaci pravděpodobně nespustí, protože ke spuštění svých omezení používá kombinaci různých signálů.
Tato nová omezení navazují na technologii, kterou Instagram zavedl na začátku tohoto roku a která omezila možnost dospělých kontaktovat nezletilé, kteří je ještě nikdy nesledovali. To umožnilo dospívajícím stále komunikovat s rodinou a rodinnými přáteli a zároveň omezilo nežádoucí kontakt ze strany dospělých, které neznali.
Omezení cílení reklamy
Další významná změna, která se bude zavádět v příštích několika týdnech má dopad na inzerenty, kteří cílí reklamu na teenagery mladší 18 let.
Dříve dostupné možnosti cílení, například na základě zájmů nebo aktivity dospívajících v jiných aplikacích nebo na webových stránkách již nebudou inzerentům k dispozici. Místo toho budou inzerenti moci cílit pouze na základě věku, pohlaví a polohy. Toto opatření vstoupí v platnost napříč službami Instagram, Facebook a Messenger.
Instagram uvádí, že toto rozhodnutí bylo ovlivněno doporučeními obhájců nezletilých, kteří uvedli, že dospívající lidé nemusí být tak dobře vybaveni pro rozhodování související s odmítnutím reklamy založené na zájmech.
Až mladí lidé dosáhnou 18 let, Instagram je upozorní na možnosti cílení, které mohou inzerenti využít k jejich oslovení, a na nástroje, které jim Instagram poskytne k ovládání reklam.
Zdroj: Instagram