Instagram Reels prodlužují délku až na minutu
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Tato změna se rozhodně nedá nazvat nijak překvapivou. Instagram prodlužuje maximální délku Reels až na minutu. Přitom ještě v loni v září nejdelší možnou stopáž navyšoval z 15 na 30 vteřin.
Reels. up to 60 secs. starting today. pic.twitter.com/pKWIqtoXU2
— Instagram (@instagram) July 27, 2021
Další zdvojnásobení délky je především reakcí na to, s čím přicházejí konkurenční platformy. Až minutové mohou být i YouTube Shorts. TikTok dokonce čerstvě dovoluje až 3 minuty délky.
U TikToku jde o jasný posun k tomu, aby na jeho platformě „kvetla pšenka“ i obsahu, jehož hodnota nutně nespočívá jen ve vizuální náloži pro oči za co nejkratší čas. U Instagramu je to ovšem poněkud méně jednoznačné v tom, že už nyní dovoluje minutové videa ve feedu, až hodinová videa na IGTV a pochopitelně i Stories, u kterých můžete po 15 vteřinových videích za sebou celkou délku natáhnout na dlouhé minuty.
Navýšením stopáže u Reels na minutu tak dává všanc především unikátnost formátu. Limity totiž nutí tvůrce ke kreativním zkratkám, které dělají samotný obsah zajímavější.
Tip redakce:
Spoře oděné 10leté holky svíjející se u rapu? Jistě. Na TikToku ale najdete také tipy na opravu chaty, příští hvězdy hudebních hitparád, komiky, zdravé recepty nebo popularizátory vědy. To vše se snaží zdůraznit brandová kampaň TikToku, která chce zbořit s ním spojené stereotypy.