Instagram rozšiřuje funkci, kterou milují zejména teenageři
Zdroj: Instagram
Instagram oznámil, že jeho funce Notes (Poznámky) čeká další expanze. Uživatelé je budou moci zanechat nejen i u příspěvků ve feedu a u Reels.
Celá věc funguje jako komentáře ve formě post-itů. Obzvláště u Reels je výhodou, že se objeví v daný okamžik videa, na který chce uživatel reagovat. U Poznámky se přitom zobrazuje i mini profilová fotka sledujícího, který ji zanechal. Poznámku jako viditelnější vypíchnutí nějakého momentu či výzvku k akci si můžete přidat i vy u vlastních příspěvků.
Poznámky byly od prosince 2022 pouze funkcí týkající se profilů, malé Poznámky na maximálně 60 znaků, kam se vejde 1 věta vystihující například vaši náladu. Viditelné po 24 hodin jako připíchnutý vzkaz navrchu inboxu u profilové fotografie. Právě pro to, že je uživatelé přijali pozitivně, se tato možnost rozšiřuje jako „stimulátor engagementu“ i způsobem, kdy jsou pak vidět přímo u příspěvků.
Zdroj: Instagram
Děje se tak pouze po 72 hodin (3 dny), poté mizí. Uživatelé si mohou nicméně v nastavení jejich viditelnost automaticky vypnout. V akci je ukazuje následující video.
Instagram říká, že Notes (poznámky) pomůžou uživatelům zejména:
- „Reagovat na příspěvky v reálném čase:
Zanechávání Poznámek u příspěvků ve Feedu a Reels usnadňuje sledování obsahu, který se líbí vašim přátelům, a sledování jejich reakcí na oblíbené příspěvky.- Sdílet postřehy:
Vzhledem k tomu, že Poznámky na Feedu a Reels jsou viditelné pouze po dobu tří dnů, můžete sdílet své nejžhavější postřehy a nefiltrované názory na aktuální obsah, jako je uvedení výrobků celebrit, doporučení restaurací ve vašem městě a vaše reakce na nejnovější virální meme.- Podpořit své přátele:
Zanechte Poznámky na selfie svých přátel, vyjádřete se k nejnovější písní Taylor Swift nebo se podělte o své nadšení z nejnovější spolupráce vaší oblíbené značky.“
Už jen příklady, které Instagram výše uvádí, značí, že mluví především k mladým lidem. A ví, proč to dělá. Instagram testuje Poznámky u příspěvků ve feedu a v Reels už od května a informoval o tom, že je mají v oblibě zejména teenageři, kteří je používají desetinásobně ve srovnání se staršími uživateli.
A vzhledem k tomu, že náctiletí upřednostňují před Instagramem často TikTok, udělá sociální síť náležící společnosti Meta téměř cokoliv, aby si mladší publikum udržela a napomohla jeho engagementu.
Pokud má vaše značka mladší publikum, měli byste využití Notes (Poznámek) zvážit. Rozproudí pravděpodobně engagement než výzvy ke komentářům.