Internet je sice silná konkurence, televize ale pořád táhne
Televizi by díky rozvoji internetových služeb mohl postihnout stejný pokles, jako se tomu stalo u novin. Ale zatím se tak vůbec neděje. Televize si drží své postavení, a to i přes to, že se na televizní pořady dá dívat i na webu.
Podle analytika Todda Juengera ze společnosti Bernstein Research se sice pozornost lidí přesouvá z běžného vysílání na to internetové, množství peněz investovaných do televizní reklamy se ale neustále zvyšuje.
Děje se tak i přes rostoucí investice do reklamy na webu. Ostatní média, jako jsou třeba noviny, časopisy nebo rádio, postupně ztrácí. Stejně je tomu i v ČR, investice do reklamy v televizi se na rozdíl od tisku zvyšují.
Podle výzkumů v České republice prováděných pravidelně společností Mediaresearch u nás stoupá i sledovanost televize. V meziročním porovnání došlo oproti loňsku k nárůstu v celodenní sledovanosti o 2 %, v prime timu (19 - 23 hod) dokonce o 3 %.
Z videoobsahu na internetu je nejpopulárnější video, které se netýká televizních pořadů, například hudební klipy a zábavná videa na YouTube nebo Facebooku. Dvě třetiny zkoumaného internetového panelu si zde video pustí alespoň jednou týdně. Ani televize na internetu ale nepřijde zkrátka - dle výsledků výzkumu sleduje týdně TV archivy více než třetina internetových uživatelů, online vysílání si týdně pustí více než čtvrtina.
Dalším zjištěním Todda Juengera je i to, že distributoři online filmů jako je Netflix nebo iTunes neukrajují zákazníky televizi, ale oslabují DVD trh.
Zdroje: www.allthingsd.com, www.mediaresearch.cz