Jak by mohlo vypadat nakupování oblečení online

18. 6. 2012 | Bednářová Daniela
Personalizace při výběru, snadný nákup a okamžité doručení - tak bychom si za pár let mohli vybrat nový pár tenisek.

Jak budeme v budoucnu nakupovat oblečení? Pravděpodobnou možností je online sociální nakupování vycházející z našich preferencí v kombinaci s doporučeními od specialistů. Oblíbené modní značky a stylově podobné nabídky budou mít nakupující na dosah ruky. Třeba v telefonu. Vybraný kousek bude možné koupit stiskem jednoho tlačítka a bude dodán do rukou zákazníka nejpozději druhý den.

Podle odborníka na modní e-commerce Leo Chena se jedná o poměrně blízkou budoucnost, ke které může svým rozvojem přispět třeba virtuální nástěnka Pinterest. Od prohlížení obrázků šatů různých značek se zde dá plynule přejít k nakupování. Pinterest se navíc drží na předních příčkách v přivádění zákazníků na stránky firem. Podle Chena ale může Pinterest do budoucna nabídnout ještě více.

Začátek by měly tvořit speciální stránky pro firmy. Zatím účty všech uživatelů Pinterestu mají stejný vzhled i funkce. Dalším krokem je možnost přímého nákupu z Pinterestu a navrhuje i samostatný prodejní Pinterest kanál. Chen doporučuje propojení s internetovým obchodem Amazon, který by s mohl u firem postarat o dodávání zásilek i zvýšit důvěru nakupujících při finančních transakcích.

Velké množství lidí ale pořád dává přednost možnosti zboží si osahat a vyzkoušet, což elektronicky nejde. Není to úplně dlouho, co na řešení tohoto svízelného problému zahraniční společnosti přišly - dodání zboží a možnost vrácení zdarma. Zákazníci si tak mohou objednat více velikostí a barev a ty, co jim nesedí, pak jednoduše vrátí. Mezi průkopníky tohoto přívětivého systému patří například společnost Zappos. U nás tento nápad bohužel ještě mezi prodejci nenašel své příznivce.

Svoji roli při e-commerce oděvního průmyslu hraje důraz na obrazovou prezentaci. Možnost prohlédnout si vybrané šaty na větších a detailnějších záběrech alespoň částečně nahrazuje vlastní zkušenost z obchodu. S tou pracuje i aplikace Leo Chena Monogram, která ale hlavně stojí na personalizovaném nakupování.

Zdroj: www.techcrunch.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: