Jak dostat reálné informace k Rusům? Internet je kreativní a využívá náhodných SMS zpráv nebo portálu eBay

9. 3. 2022 | Barbora Vičarová, Petr Michl
Minulý týden ve velkém spamovali aktivisté Google recenze ruských podniků fotkami a vzkazy z Ukrajiny, nyní je ale tento způsob zablokován. Nabízíme další alternativní řešení, jak vést v kyberpostoru informační ofenzívu na ruskou veřejnost.

Že se Kreml bude snažit Rusko odříznout od reality, bylo vcelku jasné, možná ale nepočítal s tím, jak umí být internet kreativní. Už v minulém týdnu jsme psali o tom, jak se spousta lidí snaží skrze recenze na Google Maps kontaktovat ruské občany a ukázat jim, co se na Ukrajině opravdu děje. Tato možnost však byla záhy znemožněna samotným Googlem.

Otestovali jsme, jestli skutečně zákaz recenzí platí. A to při snaze využít možnosti vložit fotografii místa – tedy alternativy, která zasahuje přeci jenom méně do image samotného podniku ve srovnání s hodnocením skrze hvězdičky. Má tedy čistě teoreticky delší šanci vydržet. A jak dokládá následující printscreen UX konzultanta, Jana Hlaváče, i takové fotografie si najdou své publikum.


Zdroj: Jan Hlaváč

Postupovali jsme dle tohoto tutorialu u hotelu v Uljanovsku. Přímo v mobilní aplikaci Google Maps se nám možnost přidat recenzi i samostatně „přidat fotografii“ nabídla. Bohužel ale i po vložení je naposledy přidaná fotografie 11 dnů stará a recenze jsou staré minimálně týden. Vkládání nových hodnocení či fotografií k podnikům tedy teoreticky funguje, ale nemá to reálný efekt.

Kreativita lidí ale nezná mezí a snaží se dál přinášet reálný obraz toho, co se na Ukrajině momentálně děje.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: