Jak přilákat pozornost na Facebooku a přitom nerozdávat dárky a slevové kupony
Jedna ze základních pouček pro firmy na Facebooku, které chtějí získat větší fanouškovskou základnu, je pořádat soutěže a rozdávat zboží zdarma. Slevy, výhody a dárky jsou to, co uživatelé největší sociální sítě nejvíce vyhledávají a sdílejí s přáteli.
Kosmetická společnost NARS si ale nechtěla nechat diktovat taková pravidla a pokusila se propagovat jednu ze svých produktových řad na sociálních sítích bez rozdávání produktů zdarma.
Pro svoji řadu s Andy Warholem vymyslela jiný způsob propagace. Tím byla aplikace, která umožnila uživatelům vytvořit si originální profilový a úvodní obrázek ve stylu Andyho Warhola pro svůj účet na Facebooku.
Nahrání nového profilového obrázku se totiž přátelům zobrazuje jako specifický typ akce a zajišťuje tak velmi dobré šíření. Dalším bonusem samozřejmě je, že tento typ propagace firma NARS nemusela platit ze svého reklamního rozpočtu. Uživatelé šířili tento obsah sami, tedy spíš Facebook automaticky na změnu profilového obrázku upozorňuje přátele. Firma se chtěla přesvědčit, jak zvládne rozšířit povědomí o své značce i bez toho, aniž by musela platit za reklamu.
Aplikaci vyzkoušelo poměrně málo uživatelů - 3 143, ale celkové zapojení bylo vynikající. Dohromady uživatelé vytvořili přes 5300 obrázků a v průměru u aplikace strávil jeden člověk kolem sedmi minut. Počet zobrazení, kterých firma NARS na Facebooku dosáhla, se pohyboval kolem 823 000.
Ale kromě Facebooku se o této akci hovořilo i jinde. Větší pozornost než na Facebooku si aplikace společnosti NARS vysloužila v médiích a na kosmetických blozích. Takže dosah kampaně byl ještě větší.
Zdroj: www.mashable.com