Jak řídit a budovat značku podle odborníků z Johnson & Johnson a LG Electronics
Dnešní marketing je světem méně a více populárnějších značek a jejich příběhů. Identita značky, stejně jako identita člověka, vyjadřuje její smysl a význam, určuje její směr. Je to vize toho, jak by měli značku vnímat zákazníci. S cílem ukázat, jak najít a budovat identitu brandu, je pořádán kurz Brand management - řízení a budování značky. Po jeho absolvování pod vedením odborníků ze společností Johnson & Johnson a LG Electronics CZ by jeho účastníci měli:
- Umět aplikovat správné postupy pro strategické řízení značky
- Osvojit si zásady budování značky a práce s ní v rámci komerčních komunikací na základě pochopení její komunikační podstaty
- Umět používat metody pro stanovení hodnoty značky a jejího ocenění
- Seznámit se s principy plánování a implementace marketingových programů značky, které fungují v praxi
V rámci dne bude představeno strategické řízení značky v kostce, tedy včetně identifikace a stanovení positioningu a hodnot značky, plánování a implementace marketingových programů, měření a interpretace výkonnosti značky, zvyšování a udržování hodnoty značky. Níže naleznete podrobné zaměření u jednotlivých témat:
Hodnota značky vycházející z pohledu zákazníka
- Vytvoření silné značky
- Zdroje hodnoty značky
- 4 kroky k budování značky
- Výsledky budování značky
Positioning a hodnoty značky
- Cílový trh, podstata konkurence
- Definování a komunikování konkurenčního prostoru
- Aktualizace positioningu v průběhu času
- Definování a zavedení hodnoty značky
Plánování a implementace marketingových programů značky
- Tvorba ročních a čtvrtletních plánů
- Prvky značky
- Produktová a cenová strategie
- Nástroje marketingové komunikace
- Prezentace značky
- Ochrana značky
Měření a interpretace výkonnosti značky
- Rozvoj měření hodnoty značky a systému řízení
- Měření zdrojů hodnoty značky: mínění spotřebitele
- Měření hodnoty značky: zachycení výkonnosti na trhu
Celodenním seminářem budou provázet:
Daniel Kebis, Marketing Manager OTC, CR, HU, SR, Johnson & Johnson s.r.o.
Začal pracovat ve firmě Unilever před 15 lety po úspěšném absolvování "selection board" procesu a v rámci trainee programu rotace získával zkušenosti v brand marketingu Skin Care ČR, pak v salesu jako Key account manager pro nejdůlezitější zákazníky (Kaufland, Billa, Tesco, Globus). Salesovou pozici opustil pro marketingovou pozici ve firmě Kraft foods v oblasti cukrovinek - Brand Manager značky Figaro ČR/SR. V roce 2005 přestoupil do marketingu farmaceutické firmy Pfizer - volně prodejné léky - Brand Manager Nicorette a Regaine ČR/SR, následně zároveň Listerine. Pfizer OTC byl posléze koupen společností Johnson and Johnson s. r. o. kde je dnes na pozici Marketing Manager CR/HU/SR pro Pharma divizi (14 značek Pfizer, JNJ a Janssen Cilag). 2/3 z nich se staly leaderem na trhu. Člen Digital councilu EMEA.
Martin Malý, tiskový mluvčí, LG Electronics CZ, s.r.o.
Svou kariéru začínal v roce 2003 jako asistent ředitelky ve společnosti Tesco Stores. Od roku 2004 působil čtyři roky ve společnosti Hochtief jako manažer vnějších vztahů, kde měl na starosti jak interní, tak externí komunikaci. Následně vykonával dva roky funkci tiskového mluvčího v CETELEMu, kde mimo jiné připravoval a vyhodnocoval komunikační strategie firmy, měl na starosti monitoring trhu, konkurence, produktů, pravidelnou komunikace s novináři a byl šéfredaktorem externího magazínu „C plus“ i interních novin „E-Cetelem Newsletter“. Nyní působí jako PR manažer a tiskový mluvčí LG Electronics, kde je zodpovědný za tvorbu a nastavení strategie externí a interní komunikace, komunikaci s novináři, mediální, kreativní a PR agenturou, realizaci tiskových konferencí a eventů, a je také šéfredaktorem interního časopisu LG Newsletter a LG Monthly News.
Přečte si více o kurzu, registrovat se můžete ZDE.