Jak vypadají nejoceňovanější kampaně roku 2012?
Rok 2012 se pomalu blíží ke svému konci a na řadu přichází bilancování. Server AdevertisingAge se zaměřil na nejoceňovanější kreativní kampaně letošního roku a jejich tvůrce. Základem pro tento žebříček je sedm předních světových reklamních soutěží a přehlídek: ADC, AICP, The Andy Awards, The Cannes International Festival of Creativity, The Clios, D&AD a The One Show.
Absolutním vítězem se stal spot řetězce restaurací Chipotle “Back to the Start”, který akcentuje udržitelnost při výrobě potravin. Dokonce mu ani neuškodila více jak dvouminutová stopáž.
S dalším oceňovaným nápadem přišla pařížská pobočka reklamní agentury BETC EURO RSCG (která se v seznamu nejoceňovanějších agentur umístila na pátém místě) pro francouzský televizní kanál zaměřený na filmy Canal+. Jejich filmař v podobě medvědí kůže vyhrál cenu na prestižním klání v reklamní kreativitě v Cannes. Porota se shodla na tom, že je to výborná reklama, na které by vůbec nic neměnili a i při opakovaném sledování se dají neustále nacházet nové a úžasné detaily.
Třetí místo získal projekt, který podpořil i znovuzvolený americký prezident Barack Obama - Small Business Saturday. Tato kampaň byla zaměřena na podporu maloobchodů pod záštitou American Express. Ve videu se dozvíte další informace.
Čtvrté místo obdržela o něco méně poetická kampaň na obuv K-SWISS, kde hlavní úlohu hraje svérazná seriálová postava Kenny Powers.
To, že se na žebříček nejoceňovanějších kampaní může dostat i taková věc jako výroční zpráva, dokazuje dokument Austria Solar. Jejich výroční zpráva je totiž čitelná jen tehdy, když na ni dopadá slunce.
Hodnotilo se nejen co a kdo, ale také od koho šly peníze. Top trojka nejoceňovanějších inzerentů P&G, Nike a Google, vládla seznamu i loni, jen si přeházeli pořadí. Loňský vítěz P&G si pohoršil na třetí pozici a Nike se z druhé příčky dostal na tu nejvyšší.
Zdroj: www.adage.com