Jeden příběh, dva pohledy. Reklama na Toyotu bravurně oslavuje Den otců
Blíží se třetí neděle v červnu a tím i čas, kdy většina zemí slaví Den otců. Díky sentimentu, který si lidé s tímto svátkem spojují, to vede také k vlně emotivních reklam. Jednou z nejzajímavějších, které se letos objevily, je bezesporu tříminutové japonské video propagující Toyotu.
Spot je rozdělen na dvě části. Obě vypráví tentýž příběh, avšak z rozdílného pohledu. Jedná se o osud dívky vyprávěný od jejího nejútlejšího věku do chvíle, než se sama stane matkou. A protože se díváme na reklamu na Toyotu, odehrává se samozřejmě dívčino dětství a dospívání především v autě jejího otce.
První polovina spotu je z pohledu otce, druhou nazíráme očima dcery. Okamžiky rodinného štěstí a sounáležitosti střídá vzdorovitá puberta, nakonec však vítězí láska a hrdost během svatby a radost z nového občánka.
Video nepostrádá vtip ani jímavé emoce. Myšlenku respektu k otcům se jí navíc daří vyjádřit znamenitě. Úctyhodná je pak především pointa, které se daří propojit sentimentální příběh s prodejním sdělením. Když na konci reklamy bezpečnostní systém Toyoty zachrání všechny tři aktéry před srážkou s jiným vozem, nepůsobí to nijak násilně. „Láska na vás nepozorovaně dohlíží. Ve svých autech používáme tutéž lásku,“ tvrdí se v japonském sloganu na konci (anglický překlad se od něj poněkud vzdaluje).
Podobný tón můžeme zaznamenat i v letošní reklamě Subaru, která je také určena pro Den otců. I zde vidíme, jak dcera dospívá až do okamžiku, než jí otec předá klíčky od nového Forestera, ve kterém bude zcela v bezpečí. Slogan „Láska je to, co ze Subaru dělá Subaru,“ je ovšem poněkud vágnější.
Zdroj: Adweek