John Lewis vykouzlil skvělou vánoční reklamu s tučňákem Montym
Ačkoliv se to může zdát jako nemožné, John Lewis opět přišel s vánoční reklamou, kterou si snad nejde nezamilovat. Po loňském úspěchu s příběhem zajíce a medvěda přichází magická reklama o malém chlapci a jeho vysněném tučňákovi Montym.
Minutu a půl dlouhý spot, jenž má na svědomí obchodní dům John Lewis a agentura adam&eve DDB, ukazuje příběh chlapce, který má jako domácího mazlíčka roztomilého tučňáka. Společně snídají, dělají hlouposti ve sněhu, sledují filmy a samozřejmě i usínají. Zkrátka nerozluční přátelé. Jednoho dne však Monty začne víc a víc závidět zamilovaným párům kolem sebe. Jeho malý pániček mu proto daruje na Vánoce krásnou tučňáčí slečnu, Monty se zamiluje a rázem je po starostech.
Jistě, oba tučňáci jsou ve skutečnosti jen plyšové hračky, ale dětská fantazie dokáže divy. Vánoční reklama v sobě skrývá neskutečnou dávku dětského kouzla, které zkrátka a dobře nutí k úsměvu. Vždyť na Vánoce se může splnit každý sen. To je ostatně i heslo celého spotu - „Dejte někomu takové Vánoce, o jakých sní." Nezáleží na tom, co si přeje. S trochou dobré vůle, fantazie a kouzla Vánoc se i z plyšového plyšáka stane živý tučňák.
Celá kampaň však neobsahuje pouze spot. Patří k ní také knižní příběh Montyho Vánoce, audiokniha a v obchodě vzniká také speciální Montyho koutek, kde se děti mohou s tučňákem vyfotit, ale zároveň zjistit i něco nového o jeho přátelích a příbehu. Ke stažení je také příběhová aplikace a spousta dalších aktivit.
Za jeden den od zveřejnění získal chlapec a jeho černobílý společník přes 4 miliony zhlédnutí. Na internetu už se objevila parodická verze. V té místo zpěvu Toma Odella zní vážný hlas, který upozorňuje na problematiku tučňáčího otroctví. Tučňáci jsou nuceni hrát dětské hry, skákat na trampolíně proti své vůli a dokonce slouží rozmazleným dětem jako chlupaté, roztomilé, zahřívací láhve. Chudáci tučňáci!
John Lewis však ve světě virálních reklamních spotů není žádným nováčkem. Vloni se svět hromadně rozněžňoval nad kresleným spotem o zajíci, kterého mrzí, že jeho kamarád medvěd díky zimnímu spánku nikdy nezažije krásu Vánoc. Proto mu daroval jednoduchý dárek - budík a společně prožili krásné svátky. Reklama získala přes 13 milionů zhlédnutí na Youtube.