Kampaň ,Češi, děkujem' získala zlato na berlínských Digital Creative Awards

3. 10. 2018 | Petr Michl
Sociální experiment, který se snažil přimět lidi zamyslet nad mírou své tolerance sérií bílých billboardů bez brandingu s nápisem v arabštině, ukrajinštině a barmštině znamenajícím v překladu právě „Češi, děkujem!“, získává další ocenění. Nyní i to nejvyšší za multikanálovou komunikaci na DCA.



Loňská kampaň „Češi, děkujem” neziskové organizace Člověk v tísni získává po řade ocenění na domácích kreativních soutěžích i jedno zahraniční. Zlato v kategorii Multi-channel Communications v rámci v Berlíně vyhlašované soutěže Digital Communication Awards jde k tvůrcům z pražské agentury Bistro (Linked by Isobar) z Dentsu Aegis Network.

Kampaň „Češi, děkujem” se na shortlistu evropské soutěže objevila dvakrát, kromě vítězné kategorie Multi-channel Communications byla zastoupena i mezi nejlepšími kampaněmi s nízkým rozpočtem. Na shortlist se letos dostala i HR kampaň Bistra pro ŠKODA AUTO, 100 miliard neuronů, nominovaná v kategorii Content Marketing.

Odborná porota udělovala Digital Communication Awards již posedmé a důležitá je pro ni nejen inovativnost a kreativita kampaní, ale i jejich výsledky a celková efektivita. O výhercích se narozdíl od jiných soutěží nerozhoduje jen na základě zaslaných podkladů, každý z nominovaných si musí svůj projekt ústně obhájit přímo v Berlíně před porotou. „Úspěchu v soutěži DCA si osobně velmi cením právě pro její netradiční formát. Oproti standardním soutěžím, kam si jdete „jen” přebrat cenu musí totiž každý ze shortlistovných týmů svoji práci osobně odprezentovat. Je to i poměrně sprint, kdy každý z týmů dostává 2 minuty na přípravu, pak následuje přesně 8 minut na prezentaci a nakonec je 5 minut věnováno diskuzi s porotou,” říká Pavel Flégl, zakladatel a kreativní ředitel Bistra.

 

„Češi, děkujem“ byl spíše sociální experiment s nevídaným mediálním dosahem než klasická kampaň. Snažil se přimět lidi zamyslet nad mírou své tolerance netradiční cestou při využití tradičních reklamních formátů,  konkrétně sérii bílých billboardů bez brandingu s nápisem v arabštině, ukrajinštině a barmštině znamenajícím v překladu právě „Češi, děkujem!“-

Přiblížení toho, že děkovné vzkazy psali ručně lidé ze zemí, kde působí společnost Člověk v tísni (jednalo o vzkaz od holčičky Amal ze Sýrie, učitele Mohamada z Afghánistánu, pana Rudolfa z východní Ukrajiny a dobrovolníka Thet Mawa z Barmy), došlo mnoho lidem až poté, co se vytvořil kolem kampaně buzz. V případě arabského nápisu se dá dokonce mluvit o naštvání mnoha lidí, co billboard viděli.

Úspěšné působení Bistra na letošních DCA shrnuje Tomáš Preněk, strategický ředitel Bistro Agency: „Právě odvážná kreativní myšlenka a její autentická exekuce, která vyvolala celorepublikovou diskuzi a přinesla masivní zapojení mnoha mediálních kanálů i bez nutnosti investice do reklamy, oslovila porotu v naší kategorii nejvíce.”

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: