Kampaň pro Ekotopfilm 2017: na konci evoluce není krása, ale příšery adaptované znečištění
Ani propagace festivalu environmentálně laděných filmů nemusí být rozhodně ničím, co by v kvalitě provedení zaostávalo za svými komerčními konkurenty. Dokazuje to kampaň spojená s festivalem Ekotopfilm, který se konal v průběhu minulého týdne na Slovensku. Jako své hlavní hrdiny zvolil živočichy z budoucnosti, kteří přežili nepříznivý vývoj životního prostředí.
V dílně agentury Effectivity POWERED BY PUBLICIS pod vedením creative directora Petera Rajčáka a společnosti Allien Studio zodpovědné za 3D animaci vznikly spoty zachycující postapokolyptické prostředí, kterému se flora a fauna buď přizpůsobila, nebo zahynula. Mezi přeživší patří olejnatka labutí, která pojídá plast a nevadí jí ani olejové skvrny na vodě.
Dalším adaptovaným zvířetem je nástupce křečka, filtrovec polní. Ten se dokáže vyrovnat i s toxickými emisemi a nevadí mu ani se uvelebit hned vedle dálnice.
Hlavním sdělením kampaně je, že na konci evoluce nečeká krása — rozhodně tedy v případě, kdy budeme upřednostňovat okamžitý užitek před dlouhodobou udržitelností světa kolem nás. Kampaň byla nasazená na slovenských televizních stanicích na TA3 a RTVS. Televizní spoty doplnily i ty rádiové, ale mezi mediatypy se řadily také billboardy, reklama v tištěných médiích a bannery.
Navázáním na kampaň pak byla výstava „Fauna Antropocénu“. V ní řada slovenských uměleckých výtvarných osobností poskytla vizi toho, jak může dopadnou hazardování s přírodou.
Kam dál?
I propagace posledního Ekotopfilmu, který se konal na podzim loňského roku v Česku, patřila mezi ty povedené. Připomeňte si ji v článku V kampani festivalu EKOTOPFILM září psolev Simba nebo prasonosorožec Naira.