Kečup na špagetách? Heinz si v nové kampani zahrává s jedním ze 'smrtelných hříchů proti těstovinám'
Kečup na těstovinách? Dle mnoha Italů jde o proradnou svatokrádež. Je to lepší, když použijete kečupovou omáčku? Ani ne. Tím se ji jen snažíte legalizovat. Přesto se o to značka Heinz snaží. Vyvolanou kontroverzi si přitom uvědomuje a svou novou kampaň pro Velkou Británii na ní přímo staví.
Na vizuálech kampaně se ptá, zdali je kečupová omáčka na těstoviny „Ridiculously wrong?“. Tedy až „směšně špatně“. Odpovídá si sama ve spodní části reklamy s claimem:
„RIDICULOUSLY HEINZ. RIDICULOUSLY GOOD.“
Španělská pobočka agentury Wunderman Thompson šla na jisto. Dle studie od Heinz věděla, že 24 % Britů považuje za správné přidat k těstovinám kečup. Více než polovina (59 %) to však považuje za zcela nepřijatelné. A právě vyhrocené emoce zejména u silnějšího tábora odmítačů byly jasným indikátorem toho, že pro pořádný buzz bude stačit se proti většině vymezit.
Limitovaná edice kečupové omáčky se začala prodávat ve Velké Británii 4. října. Na jaké straně stojíte vy?
Součástí vizuálů pro venkovní kampaň je i variace na fiktivní reklamní kampaň Pass the Heinz („Podej Heinz“), kterou proslavil seriál o zlaté éře reklamy v 60. letech minulého století, Mad Men. Jeho hlavní hrdina, Don Draper, u prezentace u klienta chybějící kečup na vizuálu obhajoval tímto plamenným projevem:
„Ta nejlepší věc, která může hrát ve váš prospěch, není fotografie ani obrázek. Je to představivost spotřebitele. Nemá žádný rozpočet, nemá žádný časový limit. Když se do ní dostanete, vaše reklama může běžet celý den."
A nyní kampaň vidí naživo i Londýn. Tentokrát ovšem nejsou na fotografii hranolky, ale těstoviny.
Kam dál?
Značka kečupu Heinz vzdala hold seriálu Mad Men již dříve. Využila v něm představenou reklamu před 5 lety. V tu dobu ovšem v původní podobě s hranolky, masem a burgerem.