KFC při výpadcích vysoce navštěvovaných stránek rozdává poukazy na jídlo zdarma
Když je Facebook nedostupný a má výpadek třeba jen na pár desítek minut, mnoho lidí neví, co si se svým životem počít. V rumunském KFC se rozhodli, že by mohli k nim v takovém případě alespoň zajít na jídlo. Svoji kampaň „Don’t Panic, man.“ (v překladu „Člověče, nepanikař“) založili na monitorování sociálních médií a několika dalších vysoce navštěvovaných stránek. V době jejich výpadků rozdávali lidem skrze speciální microsite poukazy na jídlo zdarma.
Součástí kampaně je webová stránka, která neustále kontroluje funkčnost webů. Do svého seznamu KFC zařadilo Facebook, Gmail, Yahoo, YouTube, Instagram, Twitter, Tinder, Snapchat, WhatsApp a pár dalších populárních webů. Pokud všechny stránky fungují správně, nestane se nic a nikdo nic nezíská. Změna nastane až ve chvíli, kdy se u některé z nich vyskytnou problémy s funkčností.
„Jakmile jednu ze stránek postihne výpadek, objeví se velké tlačítko, které umožní uživatelům stáhnout si do telefonu kupón na jídlo zdarma,“ přiblížil fungování microsite Nir Refuah, generální manažer agentury MRM Worldwide Romania, která ji realizovala. „Uvědomili jsme si, že pro naši cílovou skupinu lidí je nejvíce stresovou záležitostí nedostatek internetového připojení.“
Jonathan Rick, prezident digitální komunikační agentury nesoucí jeho jméno, uvedl pro portál Clickz: „Jedná se opravdu o velmi unikátní kousek, nicméně bude velmi zajímavé sledovat vývoj této kampaně. Nejsem si jistý, zda budování značky na radosti z problémů někoho jiného je tím správným krokem.“
Samotné stránky Applu nejsou v algoritmu webu zahrnuty. Nicméně Twitteru neunikne nic a při posledním výpadku lidé z různých míst tweetovali o tom, jak zaměstnanci Apple Storu museli po dlouhé době oprášit bloky a tužky, aby mohli přijímat objednávky ručně. Pár z nich se později dožadovalo odměny ve formě poukazu na jídlo, jako by byl výpadek spojen s aplikací App Store.
Ke vzniku této originální formy propagace dopomohl lednový výpadek Facebooku a Instagramu. KFC se velmi šikovně chopilo příležitosti a dokázalo velmi kreativním způsobem zúročit tento problém.
Zdroje: Clickz, DigitalBuzz