Kopie Clubhouse je na cestě. Twitter plánuje zpřístupnit Spaces všem už od dubna
Zdroj: Twitter
Audio aplikace Clubhouse se stala v tomto roce nesmírně populární. V mnohém díky tomu, že je jen na pozvánku a pro uživatele operačního systému iOS od společnosti Apple. Co se ale stane, když se výlučnost vymění za přístup pro všechny u sociálního média s početnou základnou uživatelů? To brzo zjistíme, díky Spaces. Twitter svou nápadobu Clubhouse hodlá zpřístupnit všem již od dubna.
Twitter se Spaces přispěchal hodně rychle a už nyní mohou lidé přisednout do audio chatovacích místností a poslouchat či se zapojit do diskuze. Dle nejnovějších informací od The Verge. Jeho novinář paradoxně tuto novinku zaslechl v Twitter Space místnosti pořádaného Twitterem.
Bude zajímavé sledovat souboj konceptu elitářské a demokratického přístupu. Twitter má v současnosti 192 milionů denních uživatelů, zatímco Clubhouse údajně 2 miliony. Clubhouse sice naznačil způsob monetizace pro tvůrce, ale obvykle platí, že více uživatelů a větší dosah přináší štědřejší reklamní příjmy. Fanoušci Clubhouse tak mohou mluvit o tom, jak má tato aplikace výjimečný vibe a uživatelé tam jsou úplně jiní než jinde, dříve nebo později začne část tvůrců s hodnotným obsahem zvažovat to, kde dostane za svůj vložený čas a energii adekvátnější odměnu.
Mimochodem spotterka softwarových změn Jane Manchun Wong už objevila v kódu pro Spaces připravovanou funkci pro mikroplatby nazvanou Tip Jar podle velké prosklené zavařovačky na dýška, kterou můžete často vidět v amerických restauračních zařízeních. Měla by umožňovat platit skrze Bandcamp, Cash App, Patreon, PayPal nebo Venmo a další možnosti pravděpodobně přibudou.
Twitter is working on Tip Jar in @TwitterSpaces,
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) March 10, 2021
letting you enter your usernames on Bandcamp, Cash App, Patreon, PayPal and Venmo, allowing people to tip you directly there pic.twitter.com/xhCxCTjWnO
Rychlost ve zkopírování úspěšných funkcí v oblasti sociálních médií je klíčová. Aplikace Musically později přejmenovaná na TikTok se podařilo přesvědčit obrovskou masu uživatelů, že jejich verze na hudbu zaměřených Stories má něco navíc. Současná kopie od Instagramu nazvaná Reels se už mladší cílovou skupinu tolik lákat nedaří a ukazuje to, že obrovská základna uživatelů vás nespasí vždy. Uvidíme, jak bude odměněno rychlá „odvetná kace“ ze strany Twitteru.