Košík se převléká do fialové. Pozicuje se do role experta na velkovýhodné velkonákupy
Online supermarket Košík.cz si k zásadní české i evropské expanzi nadělil kompletní rebranding i zásadní změnu positioningu. Na třech trzích se začne nově prezentovat jako místo pro nejvýhodnější a nejpohodlnější velké nákupy a vyzdvihovat svůj jedinečný program „Multikup“. V květnu se představí s novým logem a korporátní barvou v první integrované celostátní kampani.
Asi nejzásadnější změnou, se kterou se již brzy setkají všichni zákazníci Košíku, je úprava loga a s ním i představení nové korporátní palety. Ta byla vybrána především s ohledem na unikátnost a nezaměnitelnost mezi retailovými obchodníky nejen na českém trhu. Hlavním odstínem se tak stala fialová, kterou doplní krémová off-white s příměsí vanilky, broskvová, svěží zelená a růžová namíchaná s tónem jahodové. Fialová je nicméně dominantní a jistě mnoha lidem ve spojitosti s potravinami připomene čokoládu Milka (ač ta má světlejší odstín) nebo nedávno rebrandovaný e-shop s hudebninami Muziker.cz.
CEO Košík.cz, Ivan Utěšil
Evolucí prošlo také logo, které se přiblížilo aktuálnímu optimistickému jazyku značky. Stylizovaný košík s pecnem chleba do sebe zakódoval pozitivní emoci v podobě skrytého úsměvu.
Celý rebranding, kterého se zhostil interní marketingový tým s agenturou WMC Grey, byl spuštěn představením faceliftovaného e-shopu. Do nových barev se v průběhu prvního pololetí převléknou kurýři i celý vozový park. Právě u aut kurýrů se nová dominantní barva prosadí nejvíce – v městském provozu i v krajině vynikne.
„Dlouhá léta jsme nosili stejný kabát jako někteří naši konkurenti. Červenou, žlutou nebo modrou používá opravdu hodně obchodníků. A tak, jako je nyní nezaměnitelná naše nabídka i služba, budeme svou barvou nezaměnitelní také my. Chceme, aby se náš nový fialový odstín stal nejen v Česku synonymem výhodného, a hlavně pohodlného nakupování ve velkém,“ přibližuje Klára Tanzerová, marketingová ředitelka Košík.cz.
Velkovýhodné velkonákupy
Právě prohloubení orientace na velké nákupy je s novým evropským brandem spojené. Košík se totiž bude prezentovat claimem „Velkonákupy. Velkovýhodně.”, který bude se značkou spojen napříč kanály, kampaněmi i trhy. Claim odkazuje na unikátní produktovou propozici nově nazvanou „Multikup“.
Multikup snižuje cenu jednotlivých položek s nakoupeným množstvím. Není vázán na krátkodobé akce a v současnosti je do něj zařazena každá třetí potravina na Košíku, a to napříč všemi regiony. Průměrná sleva při nákupu s Multikupem činí kolem 30 %. Právě to dělá z Košíku hráče, u něhož výhodnost pestrého nákupu roste s jeho velikostí.
„Velkonákupy odkazují na jedinečné pohodlí, které zákazníkům nabízíme. Vše pěkně na jednom místě, s rychlým doručením až domů, snadným sledováním objednávky a případnou reklamací na jedno kliknutí,“ vysvětluje Klára Tanzerová a dodává:
„Velkovýhodnost pak připomíná naši jedinečnou propozici nazvanou ‚Multikup‘. Díky ní jsou velké nákupy vždy dlouhodobě výhodné, ať je akční nabídka jakákoli. Pokud zákazník třeba po měsíci nakoupí totožný nákup, celková cena na účtence bude vždy stejně skvělá.“
V květnu s první celorepublikovou kampaní do Česka, ale nově i na Slovensko
Již v novém se Košík ještě do konce tohoto pololetí vydá do dvaceti nových regionů. Šanci nakupovat v něm potraviny online získá dalších zhruba 150 tisíc domácností hned v několika krajích Česka. Službu, která nabídne stejnou kvalitu online nakupování, na jakou jsou zvyklí zákazníci z velkých měst, bude i v nových regionech Košík poskytovat s logistickým operátorem DODO.
Tento krok bude podpořen celorepublikovou kampaní v televizi, rozhlase i celé řadě dalších kanálů.
A úplnou novinkou bude rozšíření Košíku do nových zahraničních měst. V Bulharsku vstoupí i do regionů mimo hlavní město a poprvé se jeho služba objeví také na Slovensku.