Kreativita nemůže být rozdrcena! Samsung reaguje na nenáviděný spot společnosti Apple

17. 5. 2024 | Petr Michl
Samsung exceluje v disciplíně „news jackingu“. Vzdává hold kreativitě a neguje reklamu na iPad Pro, v níž jsou drceny hudební nástroje i barvy.

 

Reklama společnosti Apple propagující nový iPad Pro získala mediální zájem vyloženě negativního charakteru. Symbolizuje totiž všechno to, co se vejde do dosud nejužšího tabletu tím, že drtí hudební nástroje, barvy, objektivy a další nástroje kreativity. Vizuálně velmi zajímavé video se setkalo s velkou vlnou kritiky. Lidé si pochopitelně stěžovali na to, že si někdo dovolil rozdrtit na padrť prostředky tvůrčí práce — něco, co mohlo přinést do světa ještě tolik krásy.

A nyní tohoto sentimentu využívá Samsung se svým spotem.

V něm vstupuje dívka do místnosti se spoustou nepořádku připomínající tu s následky po reklamě na iPad. Vezme do ruky kytaru ve značně poničeném stavu a stejně na ní zkusí zahrát pár akordů. Poselství pak dodává závěrečný slogan:

Creativity Cannot Be Crushed

 

Dodejme, že jemným brandingem je pouze to, že žena hraje z not na tabletu Samsung Galaxy Tab S9 položeném na malířském stojanu.

„Podpora kreativity je jádrem naší značky – od vytváření inovativních spotřebitelských zážitků, které otevírají nové možnosti, až po novou definici způsobu, jakým zapojujeme kreativní komunity s naším kolektivem TeamGalaxy Creator Collective," uvedla v tiskové zprávě ke kampani ředitelka oddělení marketingu mobilních zážitků společnosti Samsung Electronics America, Olga Suvorova, a dodala:

„Toto přesvědčení není jen naším základem. Kreativita je také hnacím motorem našich rozmanitých a nadšených komunit – ty nás inspirují k vývoji produktů i zážitků, které lidem umožňují realizovat jejich nápady."

S takto rychlou reakční reklamou pomohla agentura BBH. „Více než o reakci se jedná o oslavu všech kreativních duší. Skuteční umělci, tvůrci a kreativci vědí, že kreativita si vždy najde cestu," uvedl výkonný kreativní ředitel BBH USA, Estefanio Holtz.

Vzletné řeči z oficiálních prohlášení značek jsou někdy až příliš patetické. Apple svou reklamou vzbudil negativní sentiment, proti kterému se mohla vymezit řada značek. Skutečností hodnou pochvaly je, že to tak rychle zvládl Samsung, který má se špílci do značky s vykousnutým jablkem ve znaku dlouholeté zkušenosti. A jeho anti-spotu se díky tomu dostává zasloužené mediální pozornosti zdarma i nadšených reakcí fanoušků kreativity. V disciplíně zvané „news jacking“ tak dostává Samsung jedničku s hvězdičkou.

Tip redakce

Pro pořádek. Podívejte se na kontroverzní spot propagující iPad Pro.

Působí jako by v Cupertinu láska k novému produktu zaslepila to, že ve své reklamě drtí milované věci milionům lidí, kterým je jejich „placička“ ukradená… a rozhodně ji kvůli tomu radši mít teď nebudou.Střelili jsme (s reklamou, pozn. red.) vedle a omlouváme se,“ přiznal nakonec ředitel marketingu Apple, Tor Myhren, pro Ad Age.

Objevilo se nicméně několik alternativních verzí. Poukazují na to, že je to vlastně skvělá reklama. Jenom ji musíte pustit pozpátku… 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: