Lidé trávili v roce 2022 čtením jednotlivých e-mailů o 33 % méně času než v roce 2018
V posledních letech převládá narativ o čím dál roztěkanější psychice internetových uživatelů vychovaných sociálními médii přicházející s čím dál poutavějšími zkratkami k zábavě. Do kontrastu se naopak dává e-mail a posílání newsletterů jako letitý držák mezi digitálními formáty, který stále může vydělávat firmám nemalé peníze. Nová data ze studie společnosti Litmus nicméně ukazují minimálně to, že neschopnost udržet pozornost v době, která ji neustále tříští, se týká i čtení e-mailů.
V roce 2022 lidé v průměru věnovali přečtení jednoho e-mailu 9 sekund, v roce 2018 to přitom bylo 13,4 sekund. Jedná se tak o třetinový pokles za 4 roky. Následující graf ukazuje postupné meziroční snižování průměrného času čtení mailu za dané období.
Navíc přibližně 30 % e-mailů je věnována pozornost kratší než 2 sekundy. Pouze 29 % e-mailů získá celých devět sekund a 41 % e-mailů dostane mezi 2 a 8 sekundami času.
Studie od společnosti Litmus přidala i nejpopulárnější časy, kdy lidé otevírají maily. Nejlepší dobou je dopoledne mezi 10 a 11 hodinou. Naopak nejméně populárními časy jsou ty ve 3 až 4 hodiny ráno. Asi nikterak překvapivě, i lidé s biorytmem noční sovy jsou v tuto dobu obvykle v posteli.
Rozhodně tato data neznamenají, že e-mail už nemá význam. Jde o důsledek toho, že lidé tříští svou pozornost mezi čím dál větší množství obsahu a týká se to e-mailů. O to větší tlak je na poutavé předměty e-mailů i jejich samotný obsah, z kterého by mělo být jasno, „o co vám jde“, doslova během několika vteřin.
Celou studii si můžete projít zde.