Lidl boduje s vánoční předělávkou písně Boba Dylana. Sedí i ke spotu reflektujícímu život v pandemii
Lidl loni zabodoval s vánoční písní Půlnoční v podání Václava Neckáře a v této ne příliš riskantní tradici pokračuje i letos. Tentokrát ovšem se zpěvačkou Kateřinou Marií Tichou. Držitelka ceny Anděl s kapelou Bandjeez a hosty nazpívala cover verzi písně Boba Dylana, The Times They Are A-Changing, s českým textem „Časy se mění“.
Značky, obzvláště retailové řetězce s velkou přítomností v myslích lidí i zastoupení produktů v rámci „vánočních košíků“, se snaží ve vánočních spotech ukázat to, že rozumí, o čem Vánoce jsou. A vždy se hodí mírné dojetí. S pandemickou situací, které se setrvale zhoršuje, nás ale pravděpodobně čekají Vánoce plná omezení a rodinných setkání s respirátory. V tomto ohledu je pak více než chytrá a prozíravá volba vánoční písně, která sedí na současnou situace i na dobu, kdy se proti-pandemická opatření uvolní. Až tak je text „Časy se mění“ od Zdeňka Rytíře univerzální. Když ho zpívalo v roce 1969 hvězdné trio Golden Kids (Helena Vondráčková, Marta Kubišová, Václav Neckář), mohl být brán jako politický komentář s mírným optimismem v to, že ruská vojska by mohla někdy zase odtáhnout (po zásahu cenzury musela být tehdy přepsána poslední sloka, pozn. red.). Další rozměry si ale můžete nacházet i v dnešní době a to de facto do konečna. Třeba v tom, že Kateřina Marie Tichá zpívá vánoční píseň Lidlu po Václavu Neckářovi, který sám zpíval Čas se mění. Nebo v tom, že Kateřina Marie Tichá de facto vystřídala u Bandjeez tragicky zesnulého zpěváka Davida Stypku.
Píseň samotná pak slouží i jako hudební poklad pod Vánoční příběh, hlavní sváteční reklamu Lidlu. Ta bude vysílána v televizi ve zkrácené minutové stopáži, plné 2 minuty a 49 vteřin pak budou k dispozici v online prostoru. Delší verze vás čeká i ve videu níže.
„Vánoční příběh ukazuje, že každá změna, která člověka zastihne, může přinést i něco dobrého – záleží totiž na každém, jak ke změně přistoupí,“ říká o něm Lidl, který hlavní hrdinku spotu ve fázi špatné pandemické situace dokonce posadil za kasu jednoho ze svých obchodů.
Pravda, vánoční besídka v závěru reklamy už působí značně bezinfekčně a v situaci „po rozvolnění“, což se letos nemusí potkat s realitou. Přesto jde ze strany Lidlu o extrémně povedené dílo a skvělou volbu písně i námětu reklamy. Lidl se etabloval i díky loňské pandemii s přiškrcenými kamennými prodejnami jako značka, od které vám nepřijdou ani její hračky jako něco, co představuje pod stromečkem něco „podřadného ze supermarketu“. S pomocí letošní vánoční kampaně pak jen posiluje svou roli silného brandu, který už ze sebe dávno setřásl image „levného diskontu z Německa“.